Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjonstråd for Forumboka 2008?

Anbefalte innlegg

Dessuten er det noe helt annet å se bildene trykket i forhold til på skjerm, så jeg tror fortsatt det vil være spennende med en bok som vi "alle" har sett før.

Edit: Forøvrig så skal jo boken legges ut for salg på jp, så man skal ikke se bort ifra at folk som aldri har hørt om akam før kjøper den.

Tilbøyelig til å være enig her....synes det har vært mange "woow" bilder på Forumet i løpet av 2008, og det er ikke så lett å "bla" og finne dem igjen....så en slik Fotobok med en "års-kavalkade" av likt og ulikt som har "foregått" på foto-fronten i Akam-forumet, vil være et hyggelig minne.

Det blir vel en helt annen bok og idé hvis mange skal levere inn helt "nye" bilder de har produsert ellers i løpet av 2008....(kom disse tankene klart frem tro...?)

RandiA

Det er bra at det ihvertfall er noen som er enige med meg! :p:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke 10 sider til å trykke litt mindre bilder fra tråden "Ditt beste forumbilde i 2008"? Litt mindre bilder enn hele siden, slik vi får med mange bilder på få sider. Disse bildene vil ikke gjelde som et bidrag(siden det ikke blir helside bilder, og begrenset hvor mange som får boken for 100kr)

Men juryen kan jo oppgi hvem som har bilder med i boken, vis noen lurer på hvem som får den for 100kr

Lenke til kommentar
men hvordan vet jeg at bilde mitt ikke kom med i boka f.eks.?

Innlevering av bilder vil være på en slik måte at vi vet hvem som har levert hva. Så da vil vi komme tilbake til hver og en med tilbakemelding om de er "antatt" eller ikke.

Det kan også hende at vi kommer tilbake med forspørsel om å sende inn noe annet, eller forslag om et bilde vi synes burde vært med i stedet.

Tom

Lenke til kommentar
men hvordan vet jeg at bilde mitt ikke kom med i boka f.eks.?

... jeg hjalp jo til så godt jeg kunne?

Snart på tide noen lager en FAQ post her ;)

Vi planlegger å sette opp en sight hvor folk kan sende inn bildekandidater. Vi håper og å få til ei liste over innsendte bidrag, med bidragsyter, og bildetittel på samme sted. Hvis det nå blir sånn at det blir kamp om plass, så vil vi vel sikkert også slenge på et godkjent stempel eller noe sånt. Hvis vi får dette opp å gå, har du altså mulighet til å følge med der.

Hvis ikke må vi finne andre løsninger.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Innlevering av bilder vil være på en slik måte at vi vet hvem som har levert hva. Så da vil vi komme tilbake til hver og en med tilbakemelding om de er "antatt" eller ikke.

Det kan også hende at vi kommer tilbake med forspørsel om å sende inn noe annet, eller forslag om et bilde vi synes burde vært med i stedet.

Tom

Den var grei, Tom :thumbup:

RandiA

Lenke til kommentar
Tilbøyelig til å være enig her....synes det har vært mange "woow" bilder på Forumet i løpet av 2008, og det er ikke så lett å "bla" og finne dem igjen....så en slik Fotobok med en "års-kavalkade" av likt og ulikt som har "foregått" på foto-fronten i Akam-forumet, vil være et hyggelig minne.

Det blir vel en helt annen bok og idé hvis mange skal levere inn helt "nye" bilder de har produsert ellers i løpet av 2008....(kom disse tankene klart frem tro...?)

Det er, tror jeg, sånn rimelig stor enighet i arbeidsgruppen om at vi i den redaksjonelle delen av boken skal forsøke oss på en slags "best-of-kavalkade", hvor vi over et antall sider trekker frem noen bilder, og har noe redaksjonelt rundt det (mulig jeg er helt på tur, og ikke har resten av gruppen med meg, man da skriker de sikkert ut). At de som vil bidra med bilder skal få lov til å vise sine beste bilder, uavhengig av om de har vært på akam eller ikke, syns jeg også er naturlig. Hadde dette vært 2007-kavalkaden, ville jeg nok ikke ha vist mine beste bilder fra Akam, og andre har det sikkert sånn i år.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg undrende, for er det bildene eller brukerne som står sentralt? Slik jeg har forstått det velger ikke juryen (sett at det blir en juryordning) "hvilke brukere som får bidra i boken", men heller hvilke bilder (og dermed brukere) som får være med? Jeg mener bildene er langt viktigere enn hvilke brukere som har tatt dem, såfremt de stammer fra en person som er kvalifisert til å delta. (Dvs bruker av Akam, aktiv i BK eller liknende.) Har jeg missforstått noe fundamentalt?

Det bør jo ikke være slik at hvis man blir trukket ut til å være med i boken med et svært bra bilde, kan man sende inn hva som helst i tillegg og få dette også med i boken. Man bør ikke være garantert plass til flere bilder selv om man allerede har blitt trukket ut med ett.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Er det bestemt at hver deltager som "får lov til å delta" bare skal ha to bilder hver nå da? :innocent:

RandiA

Bestemt og bestemt, fru Blom. Tanken er å gi hver deltager to sider (opp til ca 60 stk* - da har vi ikke flere sider igjen). Og da vi ønsker å ha kun et bilde per side, å sier det seg selv at det bli to bilder per person ...

Vi trenger selvsagt illustrasjonsbilder i tillegg, så det er en av grunnene at vi kommer til å be deltagerene om å laste opp 2-3 bilder. Samt hvis man selv er helt sikker, så kan man laste opp tre bilder for å gi bilderedaskjonen (aka juryen) fler valgmuligheter.

Nå ble jeg undrende, for er det bildene eller brukerne som står sentralt? Slik jeg har forstått det velger ikke juryen (sett at det blir en juryordning) "hvilke brukere som får bidra i boken", men heller hvilke bilder (og dermed brukere) som får være med? Jeg mener bildene er langt viktigere enn hvilke brukere som har tatt dem, såfremt de stammer fra en person som er kvalifisert til å delta. (Dvs bruker av Akam, aktiv i BK eller liknende.) Har jeg missforstått noe fundamentalt?

Nei, du har ikke misfortsått. Det er nok heller at vi uttrykker oss klønete.

Tom

*) edit. Det kan muligens bli plass til noen flere deltagere hvis det er en del som kun ønsker å bruke et bilde.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Nå syns jeg alt dette snakket om jury tar helt av, og bærer galt av sted.

Dette skal være en bok av og for Akamsbrukere. Ja, vi ønsker et visst minstemål av kvalitet, men dette minstemålet vil langt de fleste av Akams aktive brukere lett klare å levere ett eller to bilder med. Uten problemer.

Slapp av folkens. Sosialdemokratiet lever.

Lenke til kommentar

OK, greit, Tom...det har vært så mange innlegg og tråder her nå rundt temaet, at jeg ikke har fått med meg at bildene skulle være så store (og flotte :innocent: ), så for meg 6 bilder på siden eller noe slikt jeg..men med ett eller to bilder pr.side blir det sikkert en fin "billed-bok" da.

RandiA

PS. Har heller ikke fått med meg noe sted om hvor mange som sitter i "bok-komiteen" nå, eller hvem som er med. Mulig jeg har oversett det også. :hmm:

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...