hjefre Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hvordan lager man slike bilder? Har Nikon d300 så jeg regner med at der går. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Sett kamera i seriemodus og hald inne utløysarknappen gjennom heile hoppet. Bileta legg du inn i same dokument i eit biletbehandlingsprogram, som Gimp, Photoshop e.l., og set dei saman t.d. på denne måten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849566 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Har aldri lagd sånn bilde før, men jeg har lagd et bilde med samme prinsipp. Først så tar du alle bildene, så trenger du Photoshop CS3/CS4. Er ikke helt sikker, men du tar opp bilde nr.1, så tar du opp bilde nr.2 via Place. Derfra kutter du vekk det som overlapper bilde nr.1, noe som vil være selve "figuren" fra bilde nr.1. Slik gjør du på alle bildene. Place, kutt vekk, Place, kutt vekk osv. Og så må du huske å ha kameraet på samme plass hele tiden når du tar serien, på stativ f.eks. Håper det hjalp, og jeg håper du får et fett bilde Skal dra til Vrådal i helga, så jeg håper jeg får tatt noe av det samme. edit: Litt for sein, følg Torbjørn T. sine instrukser, tror de er mer nøyaktige Endret 22. januar 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Først så tar du alle bildene, så trenger du Photoshop CS3/CS4.Tull og tøys, ein må ikkje ha Photoshop CSx. PS Elements, Paint Shop Pro, nemnte Gimp, og fleire andre program kan gjere dette. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Først så tar du alle bildene, så trenger du Photoshop CS3/CS4.Tull og tøys, ein må ikkje ha Photoshop CSx. PS Elements, Paint Shop Pro, nemnte Gimp, og fleire andre program kan gjere dette. Jeg anbefaler bare å bruke CS3/CS4, fordi jeg synes det er det beste programet å gjøre slike ting i. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jo, greit nok at du synst det, men du formulerte deg som om PS var det einaste alternativet. (Ein kunne iallfall tolke det slik.) Dei færraste har lyst til å betale ca. 5500kr eller meir for eit program, og det er ikkje alle som vil piratkopiere, so det er greit å opplyse om alternativ. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jepp, seriemodus og sett sammen i et bildebahandlingsprogram. Tok dette (disse) i sommer: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå