Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Jeg vil sette ett passord på nettverket, IKKE router. [Haster]

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette passord via egenskaper i ''koble til ett netverk'' panelet. Men etter jeg har gjort det klarer jeg ikke koble til nettverket igjen. Det står at egenskapene til nettverket ikke samsvarer med innstillingene på min pc (elns). Naboen snylter på nettverket as we speek, så hadde vært koselig med raskt svar.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper lite å sette passord på din egen PC når ruteren ikke krever det. Eneste måten å stoppe naboen er å sette passord på ruteren (eller kjøre sjekk av MAC).

Evt kan du jo banke på hos naboen og si at han ikke skal gå på ditt nett :)

Lenke til kommentar
Det hjelper lite å sette passord på din egen PC når ruteren ikke krever det. Eneste måten å stoppe naboen er å sette passord på ruteren (eller kjøre sjekk av MAC).

Evt kan du jo banke på hos naboen og si at han ikke skal gå på ditt nett :)

Jamen jeg mener at man kan sette passord på tilkoblingen til selve nettet.

Se vedlegg.

Problemet er at etter jeg har laget ett passord, nekter pcen å koble seg til nettverket fordi nettverkets innstillinger ikke matcher pcens innstillinger (elns)

post-139876-1232660961_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ja, selvfølgelig. Du kobler deg til ruteren via windows. Så sier du til windowsen at den skal si til ruteren at passordet er *****. Det har jo selvsagt ikke ruteren hørt noe om fra noen så da blir det krøll.

Først setter man passord på ruteren, så forteller man windowsen det passordet slik at du får logget deg på.

EDIT: En dør uten lås får jo ikke plutselig lås fordi du har gått å laget en nøkkel :)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...