EldarH Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hei Har en HP Pavilion zd8369ea en slik en, som er kjøpt her. Har innstalert x32 Windows 7 Beta på denne, innstalasjonen gikk greit og alle driverene ble innstalert uten problemer. Men lyden hakker konstant hele tiden. Både lyd fra program og windows selv, som f.eks oppstarts lyder. Elles fungerer alt som det skal. Vet at dette er en Beta og søkt litt rundt og funnet ut at andre har samme problemet, men ikke funnet noen løsning som fungerer, selv om jeg ser at andre har funnet løsninger som fungerer. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til og fungere som det skal. Maskinen kommer "orginalt" med Windows xp, men har kjørt Windows Vista i lengre tid uten problemer. Conexant AC-97 Audio er navnet som står under Audio i Device Manager og Driver versjonen er 6.14.10.8380 og datert 17.11.2004. Denne ble automatisk innstalert av Windows 7. Så langt veldig fornøyd med Windows 7 så det hadde vært kjekt med en løsning. Endret 22. januar 2009 av EldarH Lenke til kommentar
Graimer Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei Jeg vil tipse om å høyreklikke på lydikonet nede ved klokka(der du kan stille volum) og velge Playback devices. Markere din aktive lydenhet, "høytaler" eller noe lignende, og trykke propeties. Så velge Advanced tabben og huke vekk haka i bånn om Enable Audio Enhancements. Hvis ikke dette hjelper vil jeg anbefale å laste ned lyddriverne du ville brukt eller bruker til vista, høyreklikke på setupfila til driverne->egenskaper->kompabilitet->Windows Vista & Administrator rights og innstallere driverne(du må muigens trykke på noen "Godta" dialoger osv under installasjonen). Windows 7 gir et løfte om at Vista drivere skal støttes og de kan derfor brukes som en "siste løsning" hvis de som er designet spesifikt for Windows 7 ikke fungerer som de skal som i ditt tilfelle.. Lykke til -Frode Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Hei Jeg vil tipse om å høyreklikke på lydikonet nede ved klokka(der du kan stille volum) og velge Playback devices. Markere din aktive lydenhet, "høytaler" eller noe lignende, og trykke propeties. Så velge Advanced tabben og huke vekk haka i bånn om Enable Audio Enhancements. Jeg har ikke dette valget under Advanced. Jeg har 2 haker og det er under Exclusive Mode Det hjelper ikke å huke av disse.. Også "rota litt rundt" og finner ikke Enable Audio Echancements noen plass. Hvis ikke dette hjelper vil jeg anbefale å laste ned lyddriverne du ville brukt eller bruker til vista, høyreklikke på setupfila til driverne->egenskaper->kompabilitet->Windows Vista & Administrator rights og innstallere driverne(du må muigens trykke på noen "Godta" dialoger osv under installasjonen). Windows 7 gir et løfte om at Vista drivere skal støttes og de kan derfor brukes som en "siste løsning" hvis de som er designet spesifikt for Windows 7 ikke fungerer som de skal som i ditt tilfelle.. På HP sine sider finner jeg bare XP drivere til lydkortet mitt. Har søkt litt rundt men finner ikke noen Vista drivere til mitt lydkort. Jeg innstalerte aldri noen Vista driver, lydkortet bare fungerte etter innstalasjon av Vista. Men jeg skal lete videre. Lykke til-Frode Takk, er veldig viktig at jeg har lyd. Og bortsett fra akkurat lyden virker ting veldig lovende med Windows 7. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg har no fått lyden til å fungere som den skal. Etter å ha innstalert drivere fra både her og der og prøvd utallige løsninger.. Når jeg har søkt rundt, ser jeg at dette er et problem andre også har.. Jeg fant løsningen som fungerte for meg her i post 13. Denne linker til denne driveren, dette er en gammel driver fra 11.04.2002. Nyeste driveren jeg fant var fra sent 2008, men dette er den eneste som fungerer.. Driveren må du velge manuelt under Device Manager. Håper dette kan hjelpe andre Endret 23. januar 2009 av EldarH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå