OMGClayAiken Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Ser det er mange merkelige svar her. Bare for å feie all tvil av banen så var jeg i banken i dag(Sparebanken). De sa det var 18 års grense. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg fatter ikke hva som gjør det så vanskelig for en bank å utstede et visa kort til en person som er 18år+. Det er ikke snakk om at de skal ha et kredittkort. De skal ha et debet kort!?. Det eneste jeg kan tenke meg er at de kanskje ikke har noen sikkerhet for de 250 kronene det koster i året å ha et kort? En annen ting du kan gjøre er å opprette en konto i skandiabanken. Sett over 15 000 kroner fra en eller annen konto midlertidig der. Bestill Visa kortet og send tilbake pengene dit de kom fra. Enkelt å greit Slik måtte jeg gjøre det etter et langt opphold i utlandet etter jeg kom tilbake til Norge. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Bare for å dele min erfaring med det å skaffe seg VISA før man er 18. Jeg så noen forumrukere som hadde fått det og ville ned å prøve selv. Dagen etter gikk jeg ned i banken med mamma for å prøve, men fikk det ikke. Dog det finnes unntak(f.eks hvis man skal til utlandet for å studere og slike ting). Så noen direkte lovverk mot det er det nok ikke, men de fleste banker er vel skeptiske. Setter man seg virkelig inn i det så går det vel til slutt Bankene jeg var i: Sparebanken 1 DnBNor Gjensidige Endret 29. mai 2009 av Howen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå