Gå til innhold

Tastatur: hvor mange knapper kan brukes samtidig?

Anbefalte innlegg

Rar topic ja..

Men, jeg har merket et problem med det nye tastaturet mitt :cry:

Jeg fikk for 2 dager siden nytt tastatur. Så har jeg merket et problem med dette tastaturet:

Det går ikke an å bruke mer enn 2 knapper samtidig :grumpy: .

Holder jeg inne 3 samtidig kommer bare den stygge pipelyden fra buzzeren på hovedkortet.. :o

Noe slikt skjer jo på alle tastatur da, men da hvis man holder inne 4 knapper samtidig, slik som med det forrige tastaturet mitt.

Dette er jo så til de grader elendig!! Man kan ikke spille spill på et tastatur som dette.

Så lurer jeg på:

Er det noen måte å få endret dette på? Noen innstillinger?

Hvis ikke må jeg vel bare benytte meg av min 14 dagers angrefrist... :-?

Dere er vel enige? Dette er jo ikke holdbart!?

Tenk dere å spille skytespill og ikke kunne gå stille samtidig som man holder inne knappene til å gå fremover og sidelengs. Eller spille bilspill og ikke kan holde inne gassen, svinge og bruke håndbrekket samtidig.

Huff!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg, Lone*Desert-Fish. Den pipelyden høres overalt, og en sinnsykt irriterende! :x Man holder aldri nede fire knapper samtidig, men tre må ofte til. Skal du spille spill hvor dette er nødvendig er fire knappers begrensning viktigere enn noe annet. At tastaturet er aldri så ergonomisk korrekt og designmessig stilrent hjelper ikke. Forsøk å se etter nye drivere på hjemmesiden til produsenten. Hvis dette ikke retter problemet vet jeg ikke hva du kan gjøre. Du får i så fall benytte deg av 14 dagers angrefrist.

Lenke til kommentar
Man holder aldri nede fire knapper samtidig(...)
Har logitech-tastatur med begrensning på tre eller fire taster samtidig (er ikke sikker). Det er ikke sjelden jeg hører den stygge pipelyden når jeg spiller CS. Som et eksempel, du går lavt fremover, og så skal du skifte våpen, og kanskje strafe litt til siden og. Da snakker vi plutselig fem taster på en gang, og det piper. Så blir konsentrasjonen ødelagt i et kvart sekund, og jeg blir drept :(.
Lenke til kommentar

..jeg har ikke pipelyden, men er begrensa til to taster på likt. Var irriterende til jeg blei vant til det i fps spill. For min del veies det opp av jeg at liker plasseringa av alle tastene (logitech keyboard btw). Touchen blei helt herpa på noe annet jalla jeg prøvde først.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at alle tastatur her er PS/2.

En løsning er å bytte til USB tastatur, har ikke opplevd liknende på USB.

Ellers kan man passe på å få et tastatur uten dill på (dill = volumkontroll, play, www, shopping, mail, next, prev, stop, help, sleep, any key...). Da er det stor sjans at det går fint å trykke ned tre knapper på likt.

Foresten problemet ligger i hardwaren i tastaturet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde samme problem helt til jeg skaffet meg Logitech® Cordless Internet Navigator™ Keyboard Special Edition, som er koblet til via USB. Har aldri opplevd at det har pepet pga for mange tastetrykk, og på det meste har jeg vel holdt/trykt ned 6 knapper samtidig (CS. gå på skrå, walk, crouch, skift våpen og use). Vet ikke om dette kommer av drivere eller USB/PS2. Har hatt forskjellige erfaringer med forskjellige tastatur som alle har vært koblet i via PS2. Tro det kommer mest ann på tastaturet i seg selv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Microsoft Wireless Optical Desktop Pro her, aldri klart å fremprovosere noen pipelyd. Hvor mange knapper som faktisk registreres på en gang er en annen sak, men ikke noe problem der heller. Og ja, det har masse "dill-dall", så jeg tror ikke det er et spesielt godt kjennetegn på slike elendige tastatur.

Lenke til kommentar

Har et velbrukt gammelt Compaq-tastatur som jeg rappa fra en server i sin tid. Har fungert glimrende i noe sånn som 3 år nå uten pipelyd samme hvor mange taster jeg trykker. Så om tastaturet ditt reagerer allerede på 3 knapper er det bare å dra tilbake å bytte skiten...

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Har et velbrukt gammelt Compaq-tastatur som jeg rappa fra en server i sin tid. Har fungert glimrende i noe sånn som 3 år nå uten pipelyd samme hvor mange taster jeg trykker. Så om tastaturet ditt reagerer allerede på 3 knapper er det bare å dra tilbake å bytte skiten...

Mvh.

S.

Har også et gammelt compaq som fungerer glimrende. Kan du ikke trykke ctrl+alt+delete da? OMFG!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...