MKF Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har kjøpt nytt skjermkort - HD4870. Problemet er at når eg er på skrivebordet så er bildet nokså ustabilt, det "hopper" når eg opnar mapper eller programmer. Dette skjer kun på skrivebordet og ikkje i spill/film. Har instalert nye ATI drivere. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 sjekket løse kontakter? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Har PCen nok strøm? Sjekk også at du har rett oppdaterings frekvens for hva som er nominelt for skjermen, selv om kortet kanskje kan kjøre opp på 75hz, så er kanskje nominell oppdatering på feks 60hz. Lenke til kommentar
MKF Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Oppdateringsfrekvensen på skjermen er satt til 59 herz. Om det har nokon betydning har eg ein 24" LCD skjerm. Har ein 550 watts staumforsyning, så dataen burde ha nok straum. Endret 24. januar 2009 av MKF Lenke til kommentar
MKF Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Og eg har sjekket lause kontaktar. Har ein VGA kabel koblet til ein DVI adapter, kan dette vere ein årsak til problemet? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 der kan du ha synderen Lenke til kommentar
MKF Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Har prøvd med DVI kabel og ein anna skjerm, men problemet er der framleis. Kan det være skjermkortet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Har du rette skjermkortdriveren? http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Lenke til kommentar
MKF Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Instalerte nye drivere, men dessverre hjalp det ikkje. Lenke til kommentar
dPix Evire Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 DVI koblingen din har ingen ting å si. Jeg bruker det heletiden. Er dataen din en av de eldre modellene? Min blinker fordi skjermen har stått på for lenge. Prøv å bruke an annen skjerm. Lenke til kommentar
MKF Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Har prøvd med ein anna skjerm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Har akkuratt samme problemet.. ligger visst i det at kortet automatisk bytter mellom frekvenser (900 til 940 f.eks) fra 2d til 3d .. det er maks irriterende.. Flimringen kan forklares som de gamle CRT skjermene hadde, Degauss funksjonen elns veldig hurtig.. bruker LCD, så skjerm oppfrisknings frekvens på LCD har ingen innvirkning på dette.. Har testa 3 forskjellige LCD skjermer, til og med testa kortet i en annen pc. spiller man 3dspill, og alt-tabber, så får man den forbannades flimring/blinkingen.. Jeg slipper heldigvis dette problemet med at den blinker i 2d (utenfor spilletid) nå da man bruker win 7. var helt sinnsykt under ubuntu, var på nippet til å sende kortet til RMA.. Så om noen vet hvordan man får bukt med dette problemet, vær snill fortell man lærer visst aldri, det er 3dje kortet fra ATI jeg har av skjermkort .. alltid vært noe krøll med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå