PyrionZ Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har hatt kortet i ett års tid nå, det har liksom hatt litt varierende ytelse. Og ikke fungert så bra til tider! Har alltid hatt problemer i COD4 når det blir lagt røyktepper, da lagger det! Skal ikke ha lagg der, når flere jeg kjenner med 3870 ikke har problemer! I går, så ble plutselig skjermen hvit, så svart, og så ble den i alle fargene som er å få tak i, rundt om på skjermen. Så restartet den av seg selv. Ikke hatt noe tull etter det, men tyder på defekt GPU? Noen andre med lignende problemer på 3870? Kortet er ett Sapphire 3870 Toxic. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har hatt kortet i ett års tid nå, det har liksom hatt litt varierende ytelse. Og ikke fungert så bra til tider!Har alltid hatt problemer i COD4 når det blir lagt røyktepper, da lagger det! Skal ikke ha lagg der, når flere jeg kjenner med 3870 ikke har problemer! I går, så ble plutselig skjermen hvit, så svart, og så ble den i alle fargene som er å få tak i, rundt om på skjermen. Så restartet den av seg selv. Ikke hatt noe tull etter det, men tyder på defekt GPU? Noen andre med lignende problemer på 3870? Kortet er ett Sapphire 3870 Toxic. På forhånd takk for svar! Kanskje du har driver problemer. avinstaller og installer driveren på nytt og se at du har den nyeste driveren. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Har nyeste driver, alltid oppdatert den når det har kommet ny; p Hadde det vært driver problemer, regner jeg med å ha hatt de før i går.. Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Husker at det samme skjedde med meg med ett 8800gt som var fabrikkoverklokket. Viften var automatisk styrt og nektet å gå over 28% før gpu'en steg over 95 grader, noe som førte til hvit skjerm (eller masse rare farger) også total crash. Har du noen måte å sjekke temperaturen på? Rivatuner anbefales hvis svaret er nei! Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Temperaturen er grei. Så nå at kortet hadde fått en kraftig underklokk, av en eller annen grunn: S Core clock lå på 300, skal egentlig ligge på 800.. Men underklokk kan vel ikke kødde med pc'n på den måten? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er ikke noe underclock. Kortet settes automatisk på lavere frekvenser og lavere spenning under 2D for å spare strøm, utvikle mindre varme og dermed også spare deg for eventuelt ekstra viftestøy. Med f.eks. "AMD GPU Clock Tool" så kan du se hvilke frekvenser kjøres i 2D og hvilke kjøres i 3D. Det kan du vel også gjøre i RivaTuner, samt at der kan du også følge med på en graf som vil vise både spenninger, klokkehastighet, turtall på vifta og temperaturer underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå