Frewt Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei. Skal nå kjøpe ny tv primært til gaming(x-box) og dvd, samt mulighet for å koble til pc og litt tv Ser for mg en tv i prisklasse 5000-9000kr (helst rund 6-8k) Har funnet ut at 37" passer bra. Vil helst ha en tv på 100Hz (vet ikke hvor mye dette har å si?) og med lav responstid. Det trenger ikke være fullHD. 2+ HDMI kontakter er å foretrekke. Håper det er noen som kan komme med noen anbefallinger i denne prisklassen, trenger ikke være en superduper tv, men en godt brukbar med lite etterslep og naturlige farger Lenke til kommentar
Sitrux Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102969 Denne skal jeg kjøpe meg:D Nå er ikke jeg ekspert på tv'er, men tror du får mye igjen for pengene hvis du går for denne. Eller hva? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Tenkte og anbefale den jeg å, men etter å ha lest dette trakk jeg meg. Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tenkte og anbefale den jeg å, men etter å ha lest dette trakk jeg meg. Hva med de tusen på tusen med gode erfaringer da? Man finner alltid en som ikke er fornøyd hvis man leter lenge nok. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tenkte og anbefale den jeg å, men etter å ha lest dette trakk jeg meg. Hva med de tusen på tusen med gode erfaringer da? Man finner alltid en som ikke er fornøyd hvis man leter lenge nok. Bare den erfaringen jeg har lest om den tven, skjønner ikke at det skal være så stor forkjell på 37" og 40". Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tenkte og anbefale den jeg å, men etter å ha lest dette trakk jeg meg. Hva med de tusen på tusen med gode erfaringer da? Man finner alltid en som ikke er fornøyd hvis man leter lenge nok. Bare den erfaringen jeg har lest om den tven, skjønner ikke at det skal være så stor forkjell på 37" og 40". Det blir jo en annen skjerm med andre spesefikk kontrast bla annet er jo stor forskjell og Samsung er ikke akkurat kjent for å dempe tallene sine.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Tenkte og anbefale den jeg å, men etter å ha lest dette trakk jeg meg. Hva med de tusen på tusen med gode erfaringer da? Man finner alltid en som ikke er fornøyd hvis man leter lenge nok. Bare den erfaringen jeg har lest om den tven, skjønner ikke at det skal være så stor forkjell på 37" og 40". Det blir jo en annen skjerm med andre spesefikk kontrast bla annet er jo stor forskjell og Samsung er ikke akkurat kjent for å dempe tallene sine.. Trodde alle Samsung sine LEA656 skjermer var like, bare skjermstørrelsen som var annerledes. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nei 37 har et lavere kontrastnivå blant annet 15000:1 kontra 50000:1 tyder jo på en annen bildebehandlig da.. Endret 23. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nei 37 har et lavere kontrastnivå blant annet 15000:1 kontra 50000:1 tyder jo på en annen bildebehandlig da.. Rart, virker litt unødvendig. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Samsung bruker samme modell nummer på forskjellige størelser, men det er ikke samme tv-ene. Blant annet har ikke 32" i 6 serien 100hz eller blankt panel og dette gir lavere kontrast. Jeg trodde faktisk 37" var ganske lik 42", men hvis kontrasten er annerledes så tyder det på noe annet. Underlig nok var M87 32" den eneste i serien med 100hz. På den annen side var billedprosseringen på den skikkelig dårlig. Jeg har ikke sett en tv som har hatt mer motion blurr enn den. Hvis kamera fulgte to personer i en scene så ble øynene deres visket helt ut. Dette var ikke tilfelle på 42"... Sony har heller ikke 100hz på sine 32" og dette er jo ganske rart. LG 6000 32" har heller ikke 100hz, men billedprosseringen er god, men jeg vil tro den hakker litt sport osv... Lenke til kommentar
Sitrux Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvilke erfaringer har dere med komplett kontra netshop? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Samsung bruker samme modell nummer på forskjellige størelser, men det er ikke samme tv-ene. Blant annet har ikke 32" i 6 serien 100hz eller blankt panel og dette gir lavere kontrast. Jeg trodde faktisk 37" var ganske lik 42", men hvis kontrasten er annerledes så tyder det på noe annet. Underlig nok var M87 32" den eneste i serien med 100hz. På den annen side var billedprosseringen på den skikkelig dårlig. Jeg har ikke sett en tv som har hatt mer motion blurr enn den. Hvis kamera fulgte to personer i en scene så ble øynene deres visket helt ut. Dette var ikke tilfelle på 42"... Sony har heller ikke 100hz på sine 32" og dette er jo ganske rart. LG 6000 32" har heller ikke 100hz, men billedprosseringen er god, men jeg vil tro den hakker litt sport osv... le32a676 har blankt panel. Fikkden inn på jobben i dag og må si jeg er imponert:) har veldig gode bildeprosessoerer og går over le32a656 Endret 23. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ah ok... Jøss... Mente bestemt at den var matt på flaten:). ' http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le3...20080813125.htm Hvilke erfaringer har dere med komplett kontra netshop? Du får dårligere garanti hvis du kjøper Samsung på nett! Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ser da blank ut for meg men den store forskjellen tviler jeg mer på. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er kontrastforskjell. Syns bildet er forbedret fra le32a656. Le32a767 har bra innsynsvinkel og kontrast. Var veldig innponert over at glans belegget hjalp så mye:) Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Den blanke flaten skaper mer dybdefølelse i bildet og fordelen med det er langt bedre en bakdelene. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Den blanke flaten skaper mer dybdefølelse i bildet og fordelen med det er langt bedre en bakdelene. Enig. Ikke heng meg for dette men innsynsvinkelen på denne modellen er like god som på plasma:o. Er ikke tull. Tror belegget forbedrer vinklen drastisk. Hvis noen motsier meg på dette bør de se på modellen for dere uttaler seg. Jeg og de andre på jobben var enige der Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Den blanke flaten skaper mer dybdefølelse i bildet og fordelen med det er langt bedre en bakdelene. Enig. Ikke heng meg for dette men innsynsvinkelen på denne modellen er like god som på plasma:o. Er ikke tull. Tror belegget forbedrer vinklen drastisk. Hvis noen motsier meg på dette bør de se på modellen for dere uttaler seg. Jeg og de andre på jobben var enige der Har sett denne selv og mener sterkt at du tar feil. Den har ikke bedre innsynsvinkel og kontrast er helt likt som på A656. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ok. Jeg syns den har bedre kontrast:). Uten tvil Lenke til kommentar
Frewt Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 lurer på hva folk sier om denne http://prisguide.tek.no/product.php?productId=105099 iforhold til A656, er jo en del billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå