Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp - Vannavstøtende kamerabag

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå gått til innkjøp av et Canon EOS 1000D!

Om sommeren er jeg mye i båt og jeg vil også gjerne kunne ta bilder i båten. Og i og med at jeg er nokså redd for kameraet mitt lurte jeg på om det finnes noen "sprutsikre" kamerabager - sånne som man kan ta bilde gjennom. Har sett og lest litt om Aquapac til SLR, men folk mener at denne er ubrukelig over vann. Finnes set da andre alternativer? Finnes det eventuelt vannavstøtende kameravesker? Er tross alt en jolle jeg skal ut i så det er uansett stor sjanse for vannsprut i båten.

Takk på forhånd for svar! :thumbup:

MVH

pcpcpc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg seiler en liten seilbåt om sommeren, og sjøsprut er alltid en potensiell fare. Jeg bruker bare en vanlig liten vanntett pakksekk med en genser i, kameraet (og mobil) er alltid i den og løftes bare ut, brukes og legges ned igjen. Dersom det begynner å bli stygt passer jeg på at det er surret inn i genseren og at pakksekken er lukket. Til sommeren vil jeg putte kamerabagen i pakksekken, og behovet for genseren blir borte.

Jeg har ingen erfaring med de systemene med transparent pose.

Lenke til kommentar

http://www.striestrommer.no/butikk/product...1a75e2be609acc4

http://www.striestrommer.no/butikk/product...1a75e2be609acc4

Den øverste linken er en vanntett kasse som tåler juling og er helt tett. Etter en tur i vannet var det ingen tegn til vanninntregning.

Den andre linken er light varianet (som kaian referer til). Til lett bruk er den mer enn tett nok. Slike bager fås billig på Clas Olson og er det jeg anbefaler til sprutsituasjoner. Regner man med at bagen blir liggende i vann, ta to utenpå hverandre, da den av og til lekker.

Begge variantene krever å ta ut kameraet ved bruk. Har ikke erfaring med bager til å ta bilder gjennom.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :thumbup:

Da tror jeg at jeg med det første kjøper en vanlig kameraveske, og så kan jeg kjøpe meg en sånn vanntett bag når sommeren kommer. Eventuelt kan jeg også ha en plastpose rundt kameraet hvis jeg skal ta bilder i fart.

MVH

pcpcpc

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...