Gå til innhold

Acer g24 rare farger

GunnarGul

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt en acer g24. Fikk den for ca en time siden.

Problemet mitt er at det er noe rart med fargene. Det første jeg la merke til var når innloggings vinduet i vista kom. Noen steder var fargene alt for sterke og lagde en slags kant. Det minner om når man setter opp kontrasten i et bilde, slik at det blir klare kanter mellom fargene.

Det er bare noen steder det blir sånn. Noen bakgrunner ser normale ut, mens noen har klare kanter mellom noen spesielle farger.

Prøvde å endre på innstillinger i catalyst control center og i windows, men det hjalp ikke. Prøvde også innstilligene på skjermen.

Det fulgte med en cd og et program som heter Acer eDisplay Management. Der kunne man justere kontrast, brightness osv. Man kunne også justere farger. Prøvde å justere på de forskjellige tingene, men fargene ble bare rare.

Når jeg forandret på fargene osv, så forandret kantene mellom noen av fargene seg. Noen ganger forsvant de helt, men da var resten av fargene helt feil.

Prøvde også å kalibrere fargene, men det var umulig å få den lille firkanten i midten til å se ut som stripene rundt. :(

Er det noe jeg kan gjøre, eller er det noe feil med skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker DVI-tilkoblingen. Har en HDMI kabel også, kan det hjelpe om jeg bruker den?

Enda en ting. Jeg prøvde meg litt på photoshop. Hvis jeg bruker brush tool og hardness på 0% og opacity på 50% så blir det en klar gul farge rundt det svarte. Ser helt grusomt ut. Når jeg tok blå på det svarte/gule så ble det klare blå striper.

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

Problemet var ikke løst alikevell...

Det som er rart er at fargene skifter mellom normalt og rart hvis jeg tar på skjemen. (vipper den litt). Tenkte kanskje det var kabelen som satt dårlig i, men hvis jeg dytter på den skjer det ingen ting.

Når fargene blir rare, kan jeg bare dytte på skjermen litt, men det tar ikke lang tid før de plutselig blir rare igjen.

Noen vet hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar

Oi. Det hørtes litt fishy ut :|

Det er ikke innsynsvinkelen som forårsaker dette ? Jeg har lest at enkelte TN-paneler kan være kresen på innsynsvinkel.

Har du prøvd å bruke D-sub inngangen ? (Det gammeldagse vga-greiene.) Eller prøvd på en annen pc ?

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg store problemer med fargene. Hvis jeg dyttet skjermen litt bakover så fiksa fargene seg, men med en gang jeg slapp ble fargene rare igjen. På et tidspunkt "blinket" fargene mellom riktig og galt hver gang jeg kom borti bordet den står på. (veldig små bevegelser)

Er det ingen som vet hva problemet kan være?

Hvis jeg blir nødt å sende tilbake skjermen, får jeg ny med en gang, eller må de sende den på reparasjon og jeg må vente 2 måneder?

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

Her er noe bilder av bakgrunnen:

På venstre siden er fargene riktig.

post-165777-1233084643_thumb.jpg

Her er nærmere:

post-165777-1233084810_thumb.jpg

Her er et bilde fra photoshop:

post-165777-1233084871_thumb.jpg

På det siste bildet er venstre siden print screen og andre delen tatt bilde med kamera. På den delen tatt med kamera er fargene mye lysere i virkeligheten, men man ser pikslene mye bedre enn man skal på selve skjermen. Jeg brukte en brush med bare svart, opacity på 25% og hardness på 0%. På det første bildet er alt svart som det skal, mens på det andre er det en tydelig gul kant rundt.

Hvis det ikke er mulighet for meg å fikse problemet selv blir jeg nødt til å levere den tilbake. Har ikke så mye peiling på forbruker rettigheter, får jeg ny skjerm med en gang, siden jeg akkurat har kjøpt den og den ble levert med en feil, eller må den sendes på reparasjon?

Takker for absolutt alle svar.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå annet enn at det er en fysisk feil med skjermen.

Hvis jeg var deg ville jeg ta kontakt med butikken du kjøpte den av. Er ikke inne på det å levere tilbake til nettbutikk , men en mail kanskje ? Muligens med de bildene som vedlegg ?

For sikkerhets skyld , les om kundeservice osv hos web-sidene til butikken.

Endret av Arex_x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...