Gå til innhold

Hvordan lage en god Counter-Strike film...


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Som de fleste vet har dette emnet vært oppe før, men jeg klarer ikke å finne det. Den eneste løsningen var å lage ett nytt :(....

 

Altså: Er det noen som vet om noen gode tutorials på engelsk ang. hvordan man lager CS-filmer?

 

Programmer som skal/kan brukes er:

-Adobe Premiere

-GeekPlay 6

-bmp2avi

-(osv)

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare til å søke på google, jeg gjorde det for litt siden og fant en bra side, kan poste den her så fort jeg kommer hjem ifra lan med pcen adressen er lagret på, men jeg klarte ikke å redigere filmen skikkelig, første problemet var at jeg ikke klarte å beholde lyden, andre problemet at .avi filen ble 1.5 timer lang og viste stillbilder hvert 5. sekund og ikke en film med 25 fps, men det kommer sikkert av at jeg ikke er noe god med videoredigering.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har akkurat samma problem selv. Får ikke til og lage en Cs-film. Kan noen hjelpe?

 

Jeg har Geekplay men det funker ikke. Det bare ligger på oppgavelinjen, hvorfor?

 

Trenger hjelp...

 

Personlig bruker jeg ikke GeekPlay når jeg lager skal hente ut .avi-klipp fra demoer. Synes det blir for knotete. Jeg bruker god, gammeldags console.

Det jeg gjør, er:

1) Åpner demoen jeg vil hente frags fra og finner frem til det spesifikke partiet jeg vil ha

2) Skriver "startmovie hest 30" i console. Når partiet er over, skriver jeg "endmovie". (30 = FPS, hest = navn på filene)

3) Nå ligger det ganske mange filer med navnene hest00000.bmp hest00001.bmp hest00002.bmp osv i Half-Life mappen. Jeg bruker programmet "Videomach" (som er gratis til ikke-kommersielt bruk) til å sette sammen .bmp-filene til en fast .avi-film.

4) Jeg gjentar hele denne prosessen noen ganger, til jeg har de klippene jeg vil ha.

5) Redigerer så filmen og legger på lyd. For å best lære deg effekter og liknende, burde du lese såkalte "tutorials" for videoredigerings-programmet du bruker.

 

Denne rekkefølgen syns jeg er grei å jobbe med og jeg håper du kanskje lærte noe her. Som sagt, les "tutorials" laget for det programmet du redigerer video i, f.eks. "Pinnacle Studio" eller "Adobe Premiere".

 

Google er din venn :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...