Gå til innhold

Feilmelding i CMD

Anbefalte innlegg

Hei

når jeg skriver shutdown -i i cmd åsså når den eksterne avslutnigsdialog. så når jeg klikker på bla gjennom kommer melingen "katalogtjenesten er ikke tilgjengelig nå"

noen som vet hva som er feil?

Håper at noen kan hjelpe meg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikk litt her. Avslutning av pc-er over nettverket med CMD er diskutert titalls ganger før. Hvis jeg husker rett er feilmeldingen du får et tegn på at shutdown-tjenesten rett og slett er deaktivert (er vel standard fra og med en eller annen servicepack) og du vil dermed ikke kunne slå av pc-en til kameraten din før du har aktivert den både hos deg og han. Mulig det er mulig å blokkere det på nettverksnivå også, da vil det ikke hjelpe å aktivere tjenesten heller.

Lenke til kommentar
har sjekket der, men finner ikke noe svar på det jeg lurer på

og ja har aktivert messenger på begge pc`ene (får samme melding på begge pc`ene)

Det er ikke messenger shutdown går via...det er net commandoen. Og denne er nok deaktivert i brannmuren og gruppe policyen.

Eneste måten for å få det til er å enable den i gpedit, og sende kommandoen med administrator bruker og passord...har du ikke passord på administrator funker det ikke. (hvis jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har sjekket der, men finner ikke noe svar på det jeg lurer på

og ja har aktivert messenger på begge pc`ene (får samme melding på begge pc`ene)

Det er ikke messenger shutdown går via...det er net commandoen. Og denne er nok deaktivert i brannmuren og gruppe policyen.

Eneste måten for å få det til er å enable den i gpedit, og sende kommandoen med administrator bruker og passord...har du ikke passord på administrator funker det ikke. (hvis jeg ikke husker helt feil).

hva er gpedit ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...