nor_ranger Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Lurer på en liten ting, skal bytte prosessor vifte og har brukt arctic silver. Hvordan fjerner jeg den gamle goopen? Kan jeg bruke neglelakk fjerneren til dama? Det er isopropanol i den.... Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Neglelakk fjerner går fint. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 ren isopropanol er best 65kr elns på jernia, neglelakkfjerner innheloder noe hudkremgreier og sånt som ikke er bra (men det ahr ikke så mye å si) Lenke til kommentar
flydman Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 det enkleste er tennveske eller whitesprit Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Er det bare meg, eller er dette temaet oppe hver uke? Og hver gang svarer minst 50% feil... Nei, du bør ikke bruke negellakkfjerner, whitesprit eller tennveske! (hvis vi snakker om rens av core rett før ny påføring?) Men du må gjerne bruke rødsprit, vanlig sprit (vodka) teknisk sprit, isopropanol, tynner, lynol, elektronikkrens, acetone (ren), startgass, heptan (renset bensin) og ymse sitrusrens. Alt dette gir et perfekt resultat. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Er det bare meg, eller er dette temaet oppe hver uke? Og hver gang svarer minst 50% feil... Nei, du bør ikke bruke negellakkfjerner, whitesprit eller tennveske! (hvis vi snakker om rens av core rett før ny påføring?)Men du må gjerne bruke rødsprit, vanlig sprit (vodka) teknisk sprit, isopropanol, tynner, lynol, elektronikkrens, acetone (ren), startgass, heptan (renset bensin) og ymse sitrusrens. Alt dette gir et perfekt resultat. GIdder ikke lage en diskusjon men klarer det vel vodka, nei neglelakkfjerner, nei aceton ren, ja sitrusrens, nei whitesprit, nei rødsprit, ja rens med isopropanol etterpå om mulig elektronikkrens, nei osv osv Kort sagt skal du ha det så perfekt som mulig bruk isopropanol, men selvsagt så fungerer vann, kan bli 3 grader varmere maks eller noe sånt så det er ikke farlig kommer bare ann på hvor nøye du er på det Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 GIdder ikke lage en diskusjon men klarer det vel vodka, nei neglelakkfjerner, nei aceton ren, ja sitrusrens, nei whitesprit, nei rødsprit, ja rens med isopropanol etterpå om mulig elektronikkrens, nei osv osv Kort sagt skal du ha det så perfekt som mulig bruk isopropanol, men selvsagt så fungerer vann, kan bli 3 grader varmere maks eller noe sånt så det er ikke farlig kommer bare ann på hvor nøye du er på det Du må gjerne legge fram beviser på dine påstander. Dette er mitt siste innlegg i denne tråden, så nei, det blir ingen krangel med meg i allefall :wink: og minner om at jeg sannsynligvis er den eneste her som faktisk har testet blant annet isopropanol, rødsprit, acetone, tynner og startgass. Gjett hvem som vant? Jo, rødsprit. Send meg gjerne en PM om noen lurer på noe. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå