Bango Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har kjøpt en LaCie 750GB Og koblet den til en mac da det var eneste virkende maskin for tiden. Plugget den nå i en windows maskin og den kommer ikke opp. Var noe instalasjons greier når eg plugget den til macen første gang. Noen mulighet å resette den? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Den er vel formattert med makk sitt filsystem. Åpne disk management og formatter disken derifra. Men du vil miste alt som ligger på disken da. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Var det eg tenkte. Men måtte velge noe greier om å enten bruke hele disken på mac eller litt på pc og linux også. Men det var kun 32GB eg kunne bruke på de. Leter helst etter en løsning som gjør den universal. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Men det var kun 32GB eg kunne bruke på de.Ja vis su absolutt må bruke windows for å partisjonere disken, så får du ikke "lov til" å lage partisjon > 32gb. Men det er mange andre muligheter. Blant annet kan du brenne ut en live-cd av Ubuntu, og bruke den til å fikse partisjoneringa på den eksterne disken. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Brukte mac til å formatere den til FAT 32 og den viser enda ikke opp i windows. Irriterende. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Bump, trenger virkelig de GBene nå. Er noe dritt, har aldri hatt dette problemet med noen andre eksterne hardisker, men så kommer denne og fucker alt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Finner du den i Diskbehandling? I så fall, hva er status? http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå