Gå til innhold

Funke DSC310-45T -VS- Strong SRT ANT15

Anbefalte innlegg

Topic sier vel alt. Men kan jo begynne med at vi bestilte oss rikstv.. Å det vises som mørke grønt på dekningskartet her! Jeg dro ned på den lokale elektro sjappa å kjøpte strong srt ant15 (uteantenne) å monterte den på veggen inne (intilvidre) i 1etg.

Signalene er ikke topp! Den detter ut ofte. Så har jeg liggende en One for all SV9360 inneantenne! Denne funker mye bedre , alle kanalene er klåre å fine! ergo strong ble utkonkurert her! Men skal ha en antenne som henger ute! Da denne antenne vises godt å tar mye plass!! Kan nevne at jeg prøvde henge strong antenne i 2 etg , samme vegg. uten hell! Har nå plassert den på en annen rikstv boks , i 2 etg , i et vindu , på motsatt side av forige vegg , å i teorien lengre unna signalene.. Noe som gav nogen lunde OK resultat..

Så jeg leste på Vg.no at Funke Dsc310-45T fikk gode resultater! Er denne bedre enn strong srt ant15 ? Er ikke helt inne på dette med antenner å slikt. Takk for hjelp!

PS: Her er url til de nevnte antennene over:

Strong SRT ANT15

Funke DSC310-45T

All for one

Mvh

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om Funke eller Strong er best, men generelt vil jeg anbefale deg å prøve uteantenna du har kjøpt ute, i den vinkelen og høyden du har tenkt å montere den. Festet til veggen eller mast, uten at du holder den eller står nær den. Om den er dårligere enn inneantenna di inne, behøver ikke å bety noe, da den ikke er beregnet på det bruket. Det kan være at den faller ut for de den er mer følsom for deg og hvordan du beveger deg i rommet? Eller at det er reflekser fra vegger og vindusglass som forstyrrer?

Bakkenettet og antenner kan gi noen overraskelser. Jeg antar det skyldes hvordan det reagerer på reflekser etc. Jeg ble skikkelig overrasket da jeg oppdaget at inneantenna som tidligere med analogt nett fungerte best om den stod i vinduskarmen, med det digitale nettet fungerte elendig når den stod nær glasset, men funket helt greit når jeg satt den på et bord 1-1,5 meter innenfor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...