Gå til innhold

Vannkjøling til Q6700

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg og ligge unna TT det er mange som har hatt lekasjer og det som verre er med de løsningene + pumper som ryker etc - .. sjekk her Den store TT BigWater threaden

Jeg ville heller kjøpt noe slik --- http://vcore.dk/shop/swiftech-h20-120-compact-1302p.html ikke bare kjøler det bedre men det kan også utvides lettere siden det er bare kvalitets komponenter med... Jeg tror ikke den TT greia er noe for en så varm quad vertfall, Da hadde jeg heller valgt en skikkelig luftkjøler..

Lenke til kommentar
Så bra ut den :D

Å kunne utvide er en stor utfordring for jeg har 2-3 skjermkort som skal få vannkjørling ettervert..

Takk for svar=)

Skal du ha så mange skjermkort i systemet kan du alltid utdvide med en ekstra 3 vifters radiator "krever en del gjennomtenkning hvor du skal ha den radiatoren men det er mye som er mulig.Vannkjøling er litt kreativt i grunn det er ingen standard på hvordan det skal se ut eller hvordan det er montert. Når den tid kommer er det sikkert en del folk her som kan være behjelplige med ider . Det du skal vite er at skikkelig vannkjøling koster mye penger 3500-5000 kroner så begyn med ett lite sett for cpu og ta det der i fra om du liker det...

Jeg har brukt mye penger på kjøling men jeg er også kjempefornøyd med det jeg har både tempratur og støynivå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har en Q6700 som jeg driver og OCer på litt nå og litt da, Og den har en tedens til og bli veldig varm under prime (65nm)

Definer "varm", og hvilken software som "måler" temp brukt.

Har en Dell XPS 430 med Q6700 (og HD3870x2) hvor Dell's OEM-kjøler holder coretemp godt under 50 grader full load (klokket via SetFSB).

Forøvrig er "temperaturer" relativt for ditt system.

Sålenge det er stabilt så er det greit.

Det er mye mer alvorlig at selve hk'et (NB/Mosfet) blir overopphetet pga kraftig strømtrekk for å "fore" en Quad.

Noe som er veldig relevant med vannkjøling (med mindre du har vannkjølt *alt* på hk'et). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...