Gå til innhold

Er ikke sikker på hvor mye kcal min diettplan inneholder..

Anbefalte innlegg

heihei:)

Skal snart begynne å deffe, har nå fått laget opp et program. Men er ikke sikker på hvor mye kcal, protein, karbohydrat og fett den inneholdeR?

Er det noen som kan se over og finne ut sånn ca hvor mye kcal, protein, karbohydrat og fett det er?

bare sånn ca, trenger ikke å ver 100% !!

veier 82 kg 168cm lang og skal ned 7-8 kilo..

så hadde ikke vært feil med noen tilbakemeldinger

Spiseprogrammet:

Måltid 1(frokost). Kl. 0700:

50g Havregryn + 150g melk

30g whey protein i vann

2 fett kapsler(fiske olje)

1 mineral kappsel

Måltid 2(Mellommåltid). Kl. 0900:

2/3 skiver rugbrød/grovbrød med mye kokt skinke

melk eller vann

Måltid 3(Lunch). Kl. 1100:

Salat (ikke sukkerholdige grønnsaker som mais osv) + 2-3 karbonader/ stekt karbonadedeig.

Eller 1-2 grove skiver med masse skinke og 40g whey protein i vann.

Måltid 4(Mellomåltid). Kl 1400:

1 yoplait youghurt og 1 neve med nøtter(ikke saltede)

Måltid 5(Middag). Kl 1600:

150-200g stekt Karbonadedeig med stekt løk og paprika/ eller

150-200g stekt kyllingfillet med 100g Brokkoli eller stekt løk og paprika.

Måltid 6(etter trening). Kl 1900:

1 neve nøtter/cashew 50g whey protein 40g karbo

Måltid 7(kveld). Kl 21-21.30:

30g whey protein.

Endret av dsafd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned "Mat på data". Programmet er gratis, og du kan raskt finne ut hvor mange kcal hvert enkelt måltid har.

Kcal på proteinpulveret står på baksiden av tønna.

Ja har lastet den ned, men fatter ikke driten av det.

Så jeg ber om noen kan rekne det ut for meg... ?! ;D

Lenke til kommentar

Det er nok flere kalorier enn 967 kcal. den neven med nøtter alene utgjør fint 200-300 kilokalorier. og den på slutten, 40 g ekstra karbs utgjør 160 kcal. 460 kcal for den neve nøtten og 40 g karb. og du kan regne med 100-150 kcal for en skive brød med pålegg, så har du 5 skiver, hvis vi sier 500 kcal på brødskivene. NÅ er vi oppe i 960 kcal (som er det som ble sagt over) og det er bare ved brødskivene, en neve nøtter og 40 g karb. så kommer havregryna, melk, kylling, whey +++ på toppen.

Lenke til kommentar
Det er nok flere kalorier enn 967 kcal. den neven med nøtter alene utgjør fint 200-300 kilokalorier. og den på slutten, 40 g ekstra karbs utgjør 160 kcal. 460 kcal for den neve nøtten og 40 g karb. og du kan regne med 100-150 kcal for en skive brød med pålegg, så har du 5 skiver, hvis vi sier 500 kcal på brødskivene. NÅ er vi oppe i 960 kcal (som er det som ble sagt over) og det er bare ved brødskivene, en neve nøtter og 40 g karb. så kommer havregryna, melk, kylling, whey +++ på toppen.

Endelig noen som kommer med fornuftig svar..

Forbrenner ca 3000 til dagen..

Så vil helst ligge på 2500-2000kcal.. Hva synes du? er dette for mye?

Det jeg liksom lurer på er bare om at jeg vil gå ned med dette her?

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å se, du må nesten beregne hvor mye du skal ha, og så trekke fra 500 kcal sånn at du får et lite underskudd. så må du vente av og se om du faktisk reagerer som forventet, så justerer du etter som resultatet viser uke for uke. under slanking bør du øke proteininntaket noe og kanskje redusere karbohydratene litt mindre enn vanlig.

Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å se, du må nesten beregne hvor mye du skal ha, og så trekke fra 500 kcal sånn at du får et lite underskudd. så må du vente av og se om du faktisk reagerer som forventet, så justerer du etter som resultatet viser uke for uke. under slanking bør du øke proteininntaket noe og kanskje redusere karbohydratene litt mindre enn vanlig.

Jaja jeg vet at jeg skal ha mye protein innhold og lite karbo innhold, jeg vet også at jeg må rekne det ut, men jeg klarer det fann ikkje:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...