fredrija Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 hei. jeg har nettopp installert ubuntu 8.10 men jeg får ikke koblet meg på det trådløse nettverket. nettverket kommer frem, men den klarer ikke koble til. nettverkskortet er intel corporatil pro/wireless 3945 AGB hadde vært veeeeldig fint om noen kunne hjelpe meg, jeg er veldig nybegynner på linux takk på forhånd Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Nå har jeg ikke brukt 8.10 så mye selv, men jeg regner med at du får spørsmål om hvilken type passord det er: WEP Passphrase, WEP ASCII, WEP Hex, WPA eller WPA2, for å nevne noen alternativ. Har du valgt riktig her/prøvd de forskjellige mulighetene? Lenke til kommentar
krille Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Mitt råd er å kvitte seg med network-manager og installere wicd i stedet. Network-manager har aldri gitt meg annet enn grå hår og mye frustrasjon. Endret 22. januar 2009 av krille Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 jeg har nettopp installert ubuntu 8.10 men jeg får ikke koblet meg på det trådløse nettverket. nettverket kommer frem, men den klarer ikke koble til. Først prøver du alle typene nøker(WEP, WAP?, osv), vis ikke dette virker så er det en ting å gjøre(vært bort samme problem): Åpne netverk managern og skriv in passord for å få lov til å tukle og så velger du trådlåse netverke du får lov til å ende og dobbelklikker på den, derreter fjerne du krysset i kryssboksen og setter in instillingene. Det skal få det til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå