Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Har testa en del løsninger nå de siste dagene, har vært hjemme fra jobb og da blir jeg sittende å teste litt.

Men klarer ikke å få den idiotiske q6600 til å gå høyere enn 2,8 ghz, har lest att med opsette jeg har nå skal den klare 485 FSB på 9 multiplier. Men min orker ikke mere enn 310 FSB på 9 multiplier. Og da må jeg også kjøre opp spenningen på både SB, NB, Vcore og cpu.

Den starter opp på 400 FSB men det blir bluescreen så fort jeg er inne i Vista. Begynner å bli dritt lei Quad Prossesoren. Er det flere som har hatt problemer med å OC Q6600. Minne kjører jeg i sli, så da finner den riktig timming på minne CL4 på 2.0V.

Har drivi en del med OC, men har aldri sliti så mye for å få opp farten bare littegrann til.

Selvom behovet ikke er der, så må jeg jo bare prøve.

Kan jeg være så heldig att jeg har fått en sikkelig "blå mandag CPU" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har drivi en del med OC, men har aldri sliti så mye for å få opp farten bare littegrann til.

Selvom behovet ikke er der, så må jeg jo bare prøve.

Det kommer jo litt an på resten av maskinvaren også. Fikk Q6600 over 4GHz uten større problemer, og har lest om dem som har fått den godt over 5GHz så det er ikke noen dårlig CPU. Litt av min erfaring med den her: https://prisguiden.no/product.php?produc...8649#userReview

Lenke til kommentar
Det kommer jo litt an på resten av maskinvaren også. Fikk Q6600 over 4GHz uten større problemer, og har lest om dem som har fått den godt over 5GHz så det er ikke noen dårlig CPU. Litt av min erfaring med den her: https://prisguiden.no/product.php?produc...8649#userReview

litt tull egentlig, WR er på litt over 5ghz heter det, med ekstrem kjøling, max du kan anse som noe en person kan oppleve uten å ha utrolig flaks er vell rundt 4 ghz med vann.

Q6600 er ingen dårlig chip though

Slakk litt på minnet, prøv 5-5-5-15 v/ 2,0 eller 2,1v.

sant nok

Method 1.

run 1:1 på minnet, eller ka det laveste er, øk alle spenninger litt, litt her og der, så prøver du deg fram max clock. ex.

Max clock = 4200 mhz suicide, kansje en superpi kan kjøres.

200 mhz ned, som regel stabilt.

men sørg for at du fjerner alt som kan feile ved fsb clockinga, sette lavere "ratio" på minnet hjelper mange ganger ;)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Ser du kjører et hovedkort med 680i chipset. For en stund siden hadde jeg et striker extreme hovedkort (680i, samme chipset som du) og en q6600 B3, og også denne stoppet på ca 2,8 ghz. Høyere kom jeg ikke uansett hva jeg gjorde. Etterhvert oppdaterte jeg biosen, noe som skulle vise seg å være gull verdt. 3,4ghz var nå null stress å oppnå.

Kan hende at også du har en gammel bios, så å oppdatere til en nyere versjon kan være verdt et forsøk.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar og tips. CL5 timing hjalp desverre ikke.

Har oppdatert til den nyeste Biosen 1701. Som er den siste fra ASUS.

Jeg synes ikke att Q6600 er en dårlig CPU, men synes det bare er litt surt att jeg ikke får klokka den mere. Selvom jeg har prøvd meg fram med enkle steg, som øke FSB +25 av gangen og prøvd meg fram med Volten etter hvert.

Men jeg gir meg ikke. Skal klare over 400FSB, slevom jeg skal skru av og på pc'en hundre ganger:)

Men hvis det er noen flere som har tips, kom gjerne med dem:)

Lenke til kommentar

En annen ting som er verdt å vite når det kommer til overklokking på 680i, er såkalte FSB-hull. På de fleste chipset øker man fsben gradvis helt til pcen ikke er stabil lenger, man møter etterhvert en barriere der.

Med 680i er det ofte litt annerledes. Min pc bootet, og var stabil på 450*8 med god kjøling. Den ville derimot ikke starte på noe som helst melleom 400*8 og 449*8 (noe som strider mot all logikk:-P), 451*8 fungerte heller ikke... Det kan med andre ord være litt random hvilke fsb-frekvenser hovedkortet ditt vil boote på, så her er det bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...