Gå til innhold

[Løst]Sharp LC46XL2S eller samsung LE46A656

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på elkjøp her forleden og skulle kjøpe meg tv, men så spurte jeg om han anbefalte en Samsung LE46A656, han svarte ja men jeg villle gått for denne: Sharp LC46XL2S, da ble jeg plutselig veldig usikker, sharpen koster 17 000 og samsungen 16 000 men han sa han kunne senke prisen på sharpen viss jeg bestemte meg for den.

så mitt spørsmål er skal jeg velge sharpen eller samsungen? jeg liker designet på begge to ;)

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket bilde jeg liker best? mener du designen på tven? jeg må si jeg liker Samsung sitt design VELDIG mye, men Sharpen har mer strømlinjet design og litt mer futuristisk design, liker begge så det har ikke noe å si ;)

Men fikk ikke så mye svar på spm mitt da :p

Lenke til kommentar

Jeg liker sharpen veldig godt. men samsungen har også bra bilde. Sharpen har bedre høytaler en samsungen. Men har du sett på de to på? Hvilket bildekvalitet liker du? Er jo det som er viktigst.

Jeg hadde gått for sharp pga høytaleren. Sharp har knallgode lcd tver og de lager mesteparten av panelene til andre produsenter så vil tro denne er godt valg:) Samsungen er godt valg ogso men sharpen syns jeg ser bedre ut

362502-3.jpg

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
Hvilket bilde jeg liker best? mener du designen på tven?

Sannsynligvis mente han ikke designet, men hvordan selve TV-bildet gjengis? Så du noen forskjell på det?

Sammenlign hvordan viser ansikter og hudfarge og naturscener: Hvilken ser mest naturtro og "riktig" ut? Sammenlikn mørke og lyse scener. Ser hvitt ut som hvitt og svart som svart, og ser man godt detaljer i de mørke og lyse partiene?

Dersom du ser forskjell på dette, velger du den du synes har best bilde.

Lenke til kommentar

Sharp er spennede og roses av mange så tror jeg hadde gått for denne også mye grunnet A656 har stor sett alle kjøpt samt jeg liker designet på Sharp tv-en (stilig). Klart bildekvalitet går fremst men tviler faktsik at Sharp skjermen står noe særlig tilbake på dette også men kikk på begge.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja, jeg har også et godt inntrykk av Sharp. Basert på mine begrensede erfaringer, som er å se diverse Samsung og Sharp-modeller i samme Elkjøp-lokale, så liker jeg best bildegjengivelsen til Sharp. Men dette er basert på smak og synsing, trådstarter kan ha en annen mening.

Lenke til kommentar

altså, jeg syns begge tvene ga et bra bilde, så på de i butikken men man kan jo ikke sammenligne der da. samsungen var satt i på et spesielt sted for å vise hva den yter med kalibrert skjerm og blu-ray, der og da så den extremt bra ut! så på sharpen også men den var ukalibrert og fikk analoge signaler rett fra kabelnettet, og så ikke fullt så bra ut :p

men seriøst! samsungen koster 12 000 på billigste i nettbutikk og sharpen 19 000! og viss de er ca like bra så sparer jo jo veødig mye! da kan jeg heller bytte ut min gamle receiver med en ny, ja og forresten, jeg skal ikke bruke lyden på tven har dedikert nlegg til det ;)

Men på en annen side, han på elkjøp sa han kunne få tven til 16 000 for meg viss jeg valgte den og ikke samsungen, som kostet 16 000 i butikken.... (sharpen koster 19 000kr i butikk til vanlig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...