oyvindrenberg Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Manuell kontroll i lommeformat gjør dette til et av Canons mest interessante kompaktkameraer Les mer Lenke til kommentar
dags Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Etter å ha mistet mitt gamle Fujifilm E900 er dette et kamera som virker lovende… Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg har lurt en stund på et lite brukbart kompaktkamera. Jeg har ingen foto-hobby, men er bare ute etter et greit kamera som kan ta relativt gode bilder, gjerne videofunksjon som er noen hakk over webkamera. Har hørt mye skryt fra eiere av Ixus, er dette et ok kamera for meg? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Da spørs det vel egentlig om du trenger en "toppmodell-Ixus"? De tosifrede modellene er enklere typer, men de deler design og i stor grad betjening med sine storebrødre. Selv har jeg, ved siden av et speilreflekskamera av annet merke, et Ixus 750. På papiret er det ikke sånn superdupert (moderat vidvinkel, en del støy på høye ISO-verdier), men liker det likevel svært godt. Det fungerer og er tiltalende, rett og slett. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 2,5 tommer skjerm høres liten ut Har sett at noen kameraer har fått skjerm som er større enn 3 tommer. Vurderer denne, men er det noen som vet hva modellen heter i USA / Asia? Lenke til kommentar
galmania Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 2.5 tommer er ikke lite. Grunnen til at dette ikke har 3" skjerm er at det har optisk søker. Skal man ha BÅDE 3" skjerm og optisk søker må kameraet være betydelig større. Derfor må man velge. Eller kjøpe et kamera som G10 som har diger skjerm og stor søker, men er stort og tungt. Jeg ofter gjerne 3" skjerm for en skikkelig søker. Å "sikte" med skjermen er for amatører. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ken Rockwell har i lengre tid skrevet masse positivt om det kameraet på sin nettside. Mener at det ikke har noe dårligere bildekvalitet enn G10. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det kan godt hende det stemmer, men vi skal ikke glemme KRs force som skribent. Han er jo mest underholdende når han disser dyrt utstyr til fordel for det rimelige, for tar da gjerne litt hardt i. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det ligger bildeeksempel ute på siden hans også ! Forøvrig har den viltre mannen dumpet digitalt og gått over til Leica om dagen... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Noen som husker hans harselering med Leica-eiere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg