Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvilken tannlege i Oslo? Lærlingerabatt?

Barry White

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flyttet i høst til Oslo, og det er over et år siden jeg sist var hos tannlegen, så jeg regner med at jeg er fjernet fra lista fra den gamle tannlegen min.

Derfor er det vel på tide med et nytt tannlegebesøk, spesielt siden jeg mistenker at en borrefylling har falt ut, det knaste godt da jeg spiste en burger i jula og jeg mistenker at det var den. Bispørsmål: Burde jeg kjenne noe smerte når en fylling har falt ut?

Men til hovedspørsmålet: Er det store forskjeller i pris på tannlegetjenester i Oslo? Jeg foretrekker det billig! Setter også pris på om noen klinikker har rabatter for lærlinger, men det er vel heller tvilsomt.

Takker for alle tips og råd på dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, hvorvidt jeg er student eller ikke tolkes ulikt av ulike bedrifter. Eksempelvis NSB har ikke studentrabatt for lærlinger, noe jeg forøvrig har klagd på uten resultat.

Når sluttet de med det?

Sist jeg tok toget, i januar i fjor tror jeg, var det nok å vifte litt med en kopi av lærekontrakta, så fikk jeg studentrabatt (ikke at den er så mye å rope hurra for, men det er en annen diskusjon).

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på reiser på toget, f.eks. fra Oslo til Trondheim, og ikke inne i Oslo. Jeg vet at trafikanten og Oslo sporveier har rabatter for lærlinger på det, og det har jeg også benyttet meg av! :)

Angående studentrabatten:

http://www.nsb.no/article.php?articleID=25...categoryID=2662

Elevene må ha skolegang og studier som hovedvirksomhet med ordinær utdanning som mål. I forbindelse med skolegangen må elevene ikke motta lønn eller annen godtgjørelse. Unntatt er lærlinger og hjelpepleieelever som innrømmes rabatt mens de går på skole. Stipend og mottatte legater regnes ikke som lønn i denne forbindelse.
Lenke til kommentar
Nå tenker jeg på reiser på toget, f.eks. fra Oslo til Trondheim, og ikke inne i Oslo. Jeg vet at trafikanten og Oslo sporveier har rabatter for lærlinger på det, og det har jeg også benyttet meg av! :)

Angående studentrabatten:

http://www.nsb.no/article.php?articleID=25...categoryID=2662

Elevene må ha skolegang og studier som hovedvirksomhet med ordinær utdanning som mål. I forbindelse med skolegangen må elevene ikke motta lønn eller annen godtgjørelse. Unntatt er lærlinger og hjelpepleieelever som innrømmes rabatt mens de går på skole. Stipend og mottatte legater regnes ikke som lønn i denne forbindelse.

Jeg dro nå Oslo-Moelv, men om de skal være så vanskelige så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...