Gå til innhold

Vennligst anbefal verksted for Canon G9

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte et Canon G9 på ferietur i USA i sommer og nå har det sluttet å fungere. Objektivet vil ikke gå helt ut eller helt inn.

Jeg har snakket med Canon og garantien min gjelder bare i USA - så vinninga ser ut til å gå opp i spinninga der.

Er det noen som kan anbefale et verksted? Canon sin helpdesk ber meg kontakte serviceproffen.no men er det noen andre steder i Oslo jeg kan få det reparert. Min erfaring er at verksteder anbefalt av produsent gjerne er dyrere enn andre mer obskure verksteder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serviceproffen er vel eneste autoriserte Canon-verksted i Norge etter at Camera & Videoteknikk sluttet å reparere Canon.

Det er gjerne en grunn til at autoriserte verksted er dyrere enn "mer obskure" verksteder :) Blir det noe riktig galt med kameraet som en følge av feil utført reparasjon, kan det være at verkstedet fraskriver seg alt ansvar, og at en godt utført reparasjon ikke lenger lønner seg.

Du kan muligens spare noen penger på lavere timespris for mindre erfarne reparatører, men en vanlig reparasjon tar vanligvis 1, maks 2 timer, så du sparer ikke mange hundrelappene om differansen i timesprisen er en hundrelapp eller to. En mindre erfaren reparatør vil jo også bruke lenger tid.

Men det ligger fortsatt en veldig høy kostnad i delene som må byttes, og denne er lik, samme hvilket verksted du benytter. Et kamera er bygget i moduler, så er det noe feil med en "tann" på et tannhjul, må allikevel hele objektivenheten byttes. Enkelte kamera er bygget i 3-4 moduler, slik at man i beste fall må bytte ut 1/4 av kameraet. Og disse modulene er dyre.

Vil derfor anbefale deg å høre med Serviceproffen om hvor mye en slik reparasjon vil koste (tipper totalt ca. 2000 kroner). Men hadde du kjøpt kameraet i Norge, hadde du sluppet alle disse problemene og kostnadene uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...