Nap Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvis du ikke har noe imot å gå for en AMD-løsning, kan jeg anbefale følgende hovedkort og CPU. AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition https://prisguiden.no/product.php?productId=81431 Asus M3A78-CM https://prisguiden.no/product.php?product_id=98247 Jeg har faktisk skudd sammen et par PCer med disse komponentene i dag, og testet ut både med XP MCE og XBMC. Begge spiller av HD (1080p) helt uten noen form for hakking :) I tillegg kommer du jo litt rimeligere ut også Edit: Ser jo at du til og med har valgt samme kabinettet som meg! Endret 22. januar 2009 av Nap Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Igjen, XBMC er knallers. Er en stund siden jeg prøvde det på Vista, men regner med at det er støttet. Jada... har testet xmbc, og det er helt klart en god kandidat. Nap: jeg går nok for intel. Er foreløbig fornøyd med oppsettet. Hva er dine erfaringer med kabinettet og strømforsyningen? Endret 22. januar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....972&page=85 So are my recommendations really enough for HD contents? One of the most frequently asked questions is if these systems can play 1080p mkv files fine. The answer is yes (as you can see in the above chart). Here are screenshots taken in one of the recommended systems (the low-end Intel/NVIDIA system) when a 1080p mkv file is played back. Whether hardware acceleration of the GPU is on or off, the file can be played back fine. * Pentium Dual-Core E5200 2.5GHz 2MB L2 cache * GA-E7AUM-DS2H GeForce 9400 mATX * DDR2-800 2 x 1GB * Vista SP1 32-bit * MPC-HC with MPC Video Decoder (the first screenshot)/ffdshow Video Decoder (the second screenshot) and madFlac Decoder * Mkv file created from Blu-ray Spider-Man 3, chapter 44 (max bitrate around 36Mbps) with FLAC audio track encoded from Dolby TrueHD Hardware Acceleration ON (MPC Video Decoder) If GPU hardware acceleration is used, max CPU usage is around 33%. Hardware Acceleration OFF (ffdshow Video Decoder) ffdshow does not support GPU hardware acceleration (yet). Max CPU usage is around 70%. If you still have no clue what to choose ... Then I first recommend the low-end Intel/NVIDIA system. This system has the most powerful integrated GPU, supports multichannel LPCM, and easy to build and configure. Then follows the low-end AMD/AMD system with a powerful (discrete) GPU that gives superb picture quality. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hei, Har selv et asus P5E-VM HDMI i en htpc sammen med en E2200 intel cpu. Dette kjører fin fint 1080p filmer uten noen form for hakking. Lyd og bilde går uten problem gjennom hdmi utgangen, er veldig fornøyd. Utrolig stabilt og fint hovedkort som også kan stille vcore ganske langt ned, på motsatt side er dette faktisk også et veldig bra overklokkingskort. Alt i alt er jeg kjempe fornøyd. Vinci Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Jupps. Ser at hovedkortet ikke vil bli noe problem. Er mer spent på tilbakemeldinger på kabinettet... Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) jeg har hatt endel feilsøking i dette kab, da med pata-kabler og det er nesten en prøvelse få kablene ligge greit uten klemskader. ikke særlig med klaring til cpuvifte er det heller ikke, om du ikke har en 1U eller en lav kjøler montert slik at varm luft fraktes sideveis. her er test: http://www.overclockers.com.au/article.php?id=151545 Endret 22. januar 2009 av mhsalangli Lenke til kommentar
texaco Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) kjapt inspill, xbmc har per nu ikke støtte for hardware decoding (ser ikke ut som det blir i nærmeste fremtid heller), så hvis xmbc blir prorgammet du skal bruke har det nesten absolutt null å si hvilket skjermkort du skal ha. Her er det da cpu som gjelder. edit: dette er fordi xbmc baserer seg på ffdshow som er nevnt i noen poster oppe. Endret 22. januar 2009 av texaco Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 jeg har hatt endel feilsøking i dette kab, da med pata-kabler og det er nesten en prøvelse få kablene ligge greit uten klemskader. ikke særlig med klaring til cpuvifte er det heller ikke, om du ikke har en 1U eller en lav kjøler montert slik at varm luft fraktes sideveis. her er test: http://www.overclockers.com.au/article.php?id=151545 Skal lese test i morgen. Håper satakabler går bra. Nå har jeg ikke sett kjøleren til E5200, men kjøleren til E8500 var etter mine mål i alle fall ganske liten. Men det kan godt hende den blir for stor. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Uhm... tror jeg må finne noe bedre enn det kabinettet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå