Gå til innhold

Apple avviser Iphone Nano-ryktene

Anbefalte innlegg

Vel jeg har brukt Nokia sine Symbian telefoner siden 3650 (den fæle med tallene i sirkel) Og bestandig ment at series 60 er tingen.

For meg virker det som endel av dere med iPhone innstallerer alt mulig unødvendig programmer på telefonen uten å vite det egentlig gjør, og itilegg gladelig betaler apple for at en smarting har vært flinkere enn steve jobs å finne på programmer. ÅÅÅ dæven kor mye dritt programmer jeg har sett til den telefon. Ok de kan en ting, men thats it, its the appleway. Har dere fått dere copy/paste, isåfall velkommen noen år etter. Series 60 har en helt integrering til telefon og funksjoner, som gjør at faktisk en god del av programmene kan brukes mot profsjonelle/business brukere. Med tanke på forskjellige typer mail systemer, kjøreregning mot gps, utvidede kalendere, taskmanager, forskjellige recordere samt som at programpakkene (altså flere programmer i en pakke) kan være mye mer innholdsrike. Vi snakker ikke lenger om telefoner som en ting å prate i, de skal være funksjonelle.

Brukervennlighet er det iPhone har scoret på. De er brukervennlig og ganske kjappe og intuitive, men de kan ikke noe bedre enn 3650 jeg hadde for ca 4 eller 5 år siden, bortsett fra nyere teknologi. Denne kunne tilogmed ta opp video(!). Det gikk ikke på forgjeneren dens 7650, men der var det værtfall mulig å legge inn software så slikt ble mulig. Ikke alle programmer fungerte sånn som de burde, men alikevel akspetabelt.

At iPhone er ett bra produkt er jeg enig i, men at noen mener iphone is the shit (positivt ment) er faktisk ganske uvitende.

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At iPhone er ett bra produkt er jeg enig i, men at noen mener iphone is the shit (positivt ment) er faktisk ganske uvitende.
Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg har prøvd mange telefoner som fint kan måle seg med iphone, men det er som sagt brukervennligeten til Apples telefon som har fått meg til å gå tilbake til den. Har i mellomtiden prøvd telefoner som HTC Touch Pro, HTC HD, en Sony Ericsson og et stk Samsung X-830 (ble stjelt, savner virkelig den)
Lenke til kommentar

Målet er å lage den beste telefonen...? Fiks lyden, legg til fulltastatur som er fysisk, åpne alle barnslige feige sperrer, fiks skjermen, la folk gjøre skikkelig multitasking....the list goes on.

Hvis målet ikke var å selge mest, hadde de ikke hatt sperrer. Hvorfor skulle de ellers ha det? Dette er rett og slett lavmål.

Lenke til kommentar

Hmm la meg se om jeg har forstått dette riktig.

Så lenge jeg ikke foretrekker en WM-telefon, men en iPhone og mener den fungerer utmerket i forhold, er jeg altså uvitende?

Jeg har testet ut noen HTC modeller, og kunne ikke tenke meg noen av dem grunnet rotete grensesnitt, sirupstrege og klumpete.

Hvis jeg i jobben plutselig skulle trenge en funksjon som telefonen min ikke støtter, fikses det som regel av jobbtelefonordninger. Har aldri orket å bruke min private telefon (eller noe annet for den saks skyld) for å utføre arbeid for andre. (Ikke uten kompensasjon.)

Windowsmobiler minner egentlig mest om denne spør du meg :!: Den kan alt, men er ikke akkurat enkel i bruk.

Lenke til kommentar

Hele denne diskusjonen har utviklet seg til noe den ikke burde være...

iPhone er en meget god telefon med bra tilleggsutstyr og brukervennlighet. Når det er sagt er en iPhone foreløpig uaktuell for meg da jeg gjerne vil ha med et passe bra kamera på mobilen min. Jeg synes Apple skulle satset noe på nettopp kameraet fremfor å gjøre telefonen mindre, da bl.a. mindre skjerm vil fjerne en av Iphones største styrker.

Lenke til kommentar

PL610

Nei du har ikke forstått det riktig, tror ikke du har lest alle postene. Telefonen er bra den, det er bare det at it not all that som noen vil ha det til. Faktisk er den ganske langt etter. Det den scorer bra er brukervenlighet. Er du fornøyd med telefon så er det fint for deg og alle andre som er det, men det som ble diskutert er hvorfor en åpen telefon er bedre. Windows mobile er ikke en åpen telefon i mine øyne. Series 60 er langt på vei åpen, og android er meget åpen etter det jeg har forstått (ikke prøvd den).

Lenke til kommentar

Der har jeg igjen for å alt+tabbe ut av Dead Space for å delta i et forum. (Straffer seg alltid ;) )

Jeg har liten erfaring med Nokia sine series 60 telefoner, men håper for guds skyld at N80 ikke representerer gjennomsnittet.

Jeg har nemlig hatt en slik, og makan til telefon skal man langt tilbake på nittitallet for å finne.

F.eks Motorola 5200 matchet lett batteritiden da den minst måtte lades hver dag selv med alt av funksjoner avslått.

Mulig de fikset dette med en oppdatering, men jeg solgte min før den eventuelt kom.

Den var også alt annet enn lommevennlig :)

Kameraet i iPhone kunne uten tvil vært mye bedre, men det er mulig å ta ganske bra bilder innendørs selv i lite lys, men telefonen må holdes veldig stille. (Er noen programmer på Appstore som hjelper deg med dette)

Lenke til kommentar
"Apples mål ikke er å selge flest telefoner av alle produsentene, men å lage den beste mobilen."

hvis det er målet dems bør de kanskje vurdere å ha en litt mer åpen telefon?

Apple er ikke som Microsoft, og godt er det.. Trenger ikke to like firmaer. Apple har alltid hatt lukkede systemer, (Mac er ikke så veldig åpent det heller) men dette skaper god kontroll for Apple. Trenger du mer gratis-programmer, jailbreak den! Det tar det 1 time maks. Da kan man gjøre masse rart med telefonen, masse som er ganske nyttig :)

Og til du som sier at det bare er Bullshit på AppStore; se om igjen! Delivery Status, Shazam, Yr, Bloomberg, haugevis med spill som utkonkurer vanlig mobilspill til tusen, TV-Guide, VNC.

Til deg som skrev at den ikke var god MP3-Spiller. Faktisk så er det The Best music player! Det er jo akkurat som en iPod, klar og fin lyd.

Safari, raskere enn Windows Mobile browsere, mer brukervennlig in my opinion. VG, Dagbladet osv; tilpasset iPhone.

Begynner å bli mektig lei av folk som sier Iphone er noe bullshit... Såklart er det ikke den beste business telefonen, men alvorlig talt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...