Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk - Kjemi, hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hallo

Skal til utlandet så jeg må velge mellom fysikk eller kjemi før alle andre. Derfor må jeg velge imellom disse fagene i utlandet å! Reiser førstkommende tirsdag, så hadde vært greit å fått litt grundig forklarelse på hva forskjellen mellom de to fagene er å vanskelighetsgrad osv.. :)

Alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle ahr forskjellig tilnærmelse til slike fag. Personlig hadde jeg valgt fysikk.

Grunnen til dette er at fysikk er regler. Man bruker alle reglene og man kommer frem til riktig svar.

Det som plaget meg med kjemi var alle untakene. (jeg hadde bare 2kj og 3kj, ikke noe på universitetet). Man fikk først en masse greie regler man kunne følge, men så plutselig fantes det noen unntak som man måtte kjenne til. Dette gjorde at jeg og kjemi aldri hadde så god *humre* kjemi.

Fysikk er langt mer likt matte i mine øyne. Liker du matte så er det et godt springbrett for å bli flink i fysikk.

En annen ting er at man kan relatere fysikken mer til det man ser rundt seg direkte. Man kan forklare hvorfor solen går rundt jorden (ok, jeg skrev feil her:-) og hvor fort en stein vil falle.

I kjemi kan man jo tilsvarende forklare hvorfor ting blander seg eller ruster, men man "ser" ikke "fasiten" på samme måten som man gjør i fysikken, det blir mer abstrakt (for alle del, finnes masse fysikk som er tilsvarende abstrakt).

Dette er bare mine meninger. Jeg er overbevist over at ikke alle føler det på samme måte.

Lenke til kommentar

Umulig å gi et godt svar på. Jeg valgte begge!

Hvis du er glad i matte er fysikk et godt valg.

Kjemi er mer et pugge/kunnskapsfag.

Personlig liker jeg kjemi best fordi det er komplekst og ikke så klare fasitsvar.

Men det hele kommer vel an på hva du vil med utdannelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...