akee Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Disken ligger på "Min Datamaskin", og den fungerer greit å kopiere filer på. Men jeg fikk ikke installert noe OS på den, og er litt bekymret for at jeg skal fylle den opp på TG, også plutselig er alt borte. På forhånd takk Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 tror eneste løsning er å ta backup som f***, fjerne alle partisjoner og legge inn alt på nytt igjen Lenke til kommentar
akee Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Det er der problemet kommer, Partition Magic vil ikke røre partisjonen. Noe annet program er litt mer brutalt? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Det er der problemet kommer, Partition Magic vil ikke røre partisjonen. Noe annet program er litt mer brutalt? Fdisk Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Grunnen til at du ikke får lagt inn os på hd'en er måten du har formatert den på...hvis du går inn i "computer managment" og "Disk managment" så ser du på 120GB'en...se på "type"hvis det står "Dynamic" på 120'en og "layout - simple" er det grunnen...det må stå basic på type og partition på layout for at du skal klare å legge inn os på den... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Letteste måten å ordne problemet på er egentlig å ta en såkalt "Low-level format" og dele den opp i partisjoner på nytt. Partition Magic burde funke fint da. Et program for en slik operasjon finner du sikkert på CD'n som fulgte med HK'et ditt. Har forresten merket meg noe med Partition Magic: Hvis du har et ABIT hovedkort (ABIT fordi det er det eneste jeg har testet det på) og har lagt inn HD'n som "Manual" og ikke "Automatic" i BIOS'en vil ikke Partition Magic røre disken. Aner ikke hvorfor. Noen som vet? Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 SilverCRX: Ikke at jeg har så mye peiling på dette, men har hørt at lav-nivå-formatering ikke er anbefalt. Uansett om du klarer å fikse den, så kan den bli 10x så treig.. Don't ask me! just hanging around.. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Ok. Har egentlig bare prøvd det på små disker (3-15GB) som ikke var veldig raske, så det er mulig. Kom til å tenke på en annen ting til deg som hadde trøbbel: Hvis du har BAD-sectors på disken, og de ligger i Boot-sektoren kan du ikke boote fra disken. Men jeg husker ikke om det var umulig å installere OS på den. Den funker forsåvidt glimrende til lagring selv om den ikke kan boote though. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Tror jeg ville begynt med det enkleste først. Ta en backup av det du trenger. Gå inn i fdisk og slette alle partisjonene. Kan så se om du får opprettet dem i PM Nytter ikke dette så kan du kanskje prøve noen alternative programmer....gdisk kanskje!? Low-level formatering er noe som sjelden er anbefalt. Tror jeg ville brukt dette som en aller siste utvei. Hadde nok sendt disken tilbake før jeg hadde gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå