Gå til innhold

(Spoilere) Dawn of War II Beta - Skuffet

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilgang til DoW2 beta via Steam i gaar. Jeg startet spillet og saa 4 forskjellige raser som alle hadde 3 roller (Offense, Healer og Defense). Jeg valgte Defense etter som jeg elsker og bygge enorme baser og utruste dem med massivt forsvar. Alle roller hadde en 'hero'. Naar jeg kom ingame saa begynte jeg og lete etter Builderen min, fant ingen. Saa jeg soekte paa google, der sto det at alt skjedde igjennom Command Centre (HQ), du kan ikke bygge noe annet enn smaa turreter. Du "bygger" alle units via HQ. Og jeg tror etter som det er 3 roller du kan spille, saa naar du er feks Defense saa kan du ikke bygge noe units som kan heale. Jeg saa ingen Apotechary i mitt HQ. Du hadde ikke noen units som hentet ressurser, de steg over tid. Saa heller ikke ut som du kunne adde fler folk til squadene slik du kunne i DoW.

Strategi spill som du ikke kan bygge i? Skuffet! :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk tilgang til DoW2 beta via Steam i gaar. Jeg startet spillet og saa 4 forskjellige raser som alle hadde 3 roller (Offense, Healer og Defense). Jeg valgte Defense etter som jeg elsker og bygge enorme baser og utruste dem med massivt forsvar. Alle roller hadde en 'hero'. Naar jeg kom ingame saa begynte jeg og lete etter Builderen min, fant ingen. Saa jeg soekte paa google, der sto det at alt skjedde igjennom Command Centre (HQ), du kan ikke bygge noe annet enn smaa turreter. Du "bygger" alle units via HQ. Og jeg tror etter som det er 3 roller du kan spille, saa naar du er feks Defense saa kan du ikke bygge noe units som kan heale. Jeg saa ingen Apotechary i mitt HQ. Du hadde ikke noen units som hentet ressurser, de steg over tid. Saa heller ikke ut som du kunne adde fler folk til squadene slik du kunne i DoW.

Strategi spill som du ikke kan bygge i? Skuffet! :hrm:

Har spillt en del dow2 games selv, og er faktisk utrolig overrasket over hvor bra det egentlig er! Som du sier her har de tatt bort base bygging helt og jeg må ærlig innrømme at jeg var på din side før jeg fikk spillt et par games. DoW2 handler mer om konstant action enn base håndtering og det funker fett! Gi det litt tid så kan det hende at du kommer over på min side :p.

Kan prøve å forklare hero opplegget litt: (tar utgangspunkt i Space Marines, siden det er de jeg har spillt mest)

Som du sa har du tre helter å velge imellom, Offensive, Healer og Defensive.

- Offensive (Force Commander) fungerer nesten på samme måte som en tank i en MMO. han koser seg i front og kan ta en del kuler før at spiser grus. Han har og en battlecry som er kjekk og benytte seg av når du kan, pluss at han er lett å få opp i level. Selv om han er en kulesvamp bør du være litt forsiktig med å kaste han inn i squads i starten av et game da han kan dø relativt fort hvis motstanderen din fokuserer alle sine units på han.

- Healeren er en Apothecary (som du nevnte at du savnet i unit-utvalget). Er ikke helt sikker på hvorfor de har valgt å sette denne karen som en helt, men uansett! han fungerer som man forventer at en apothecary gjør: han healer! :p. du kan og kjøpe wargear som gir deg tilgang til kjappere cooldown på heals, nyttige granater osv.

- Defensive (Techmarine) helten er min favoritt, og kanskje den mest interessante helten. Han har muligheten til å plotte ned turrets (som er fantastisk kjekke og eliminerer nesten behovet for heavy bolters). Han har og et beacon han kan sette opp som fungerer som en healing-stasjon og en plass hvor du kan forsterke dine squads hvis du har mistet enkelt-enheter.

Har lagd en video som forklarer litt bedre (forhåpentligvis :p) hvordan de forskjellige space-marine heltene funker som du kan finne her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...