Gå til innhold

Brukerrettigheter (Var: mistet bf1942 cd)

Anbefalte innlegg

Hvilke rettigheter har vi idag som forbrukere?

Jeg tenker da på f.eks. nettopp hvis du skulle være så uheldig å knuse/miste/ødelegge/slite i stykker en CD. Man har jo ikke lengre krav på å kunne få/kjøpe en erstatningsCD. Selv ikke i de tilfeller man sitter igjen med boksen, CD 2 og 3, samt registreringskoden har man mulighet til å kjøpe en ny CD, men må snarere kjøpe hele spillet/programmet på nytt.

Synes det er litt rart, da det man _egentlig_ har kjøpt er rettigheten til å bruke spillet/programmet, og ikke bare innstallasjonsmediet.

Er jeg alene om å huske gode gamle dager da man faktisk kunne bestille opp f.eks. nye disketter med win3.1 fra MS.

Jeg ser liksom ikke helt problemet med å selge selve innstallasjonsmediet for kostpris, da man allikevel må bruke en registreringskode for å innstallere det...

Noen som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ødelegger/mister du CD-en er det din egen feil, og du har ingen rett til å få erstatning. Ganske logisk. Men normalt skjer ikke dette, så problemstillingen er marginal. Er du paranoid kan du jo bruke brenneren din til noe lovlig; å ta en privat sikkerhetskopi. :wink:

Lenke til kommentar

De fleste selskaper lar deg sende inn ødelagt CD, så får du en ny i retur. Flere jeg har snakket med i ulike firmaer får ofte henvendelser fra brukere som f.eks. har fått ripet opp CD-en sin i PlayStation 2-leseren. Tapte CD-er blir det verre med. For mange er det også vanskelig å forstå hvordan brukerne hele tiden klarer å "miste" CD-en. Men, det er ingen rett å få erstatning for ødelagte CD-er, det derimot en ekstra service enkelte utgivere gir forbrukeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...