SilentNET Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Jeg er nå kommet til en situasjon der det ikke lenger er mulig å gjøre som jeg vil med bare FrontPage sine innebygde funksjoner. Har i lengre tid benyttet meg av egne ASP script for masse andre ting som innlogging og adding av newspost's etc.. Takker forresten til alle dem som svarte på mitt innlegg angående det! Det jeg nå trenger hjelp til er grunnprinsippet for å skrive/lese/overskrive oppføringer i en MS Access database ved hjelp av, naturligvis, ASP. Jeg har en "guide" til dette på en svensk nettskole, men det er dårlig forklart å jeg får det ikke til å virke, så jeg står så å si på bar bakke. En annen ting jeg lurer litt på å som det kan være fint å spørre om i samme slengen er; om det er mulig å lagre tekstinput som inneholder " i f.eks. en hyperlink uten at dette tolkes som en del av koden når denne leses av scriptet å plasseres ut på siden. var1 = "Microsoft" Det er ikke sikkert denne teksten vises nå siden jeg bruker HTML formatering i denne posten, men da er det bare å kikke i kilden. Jeg har prøvd å bruke ' istedenfor ", men dette fungerer ikke i alle tilfeller å gir meg fortsatt ikke muligheten til å skrive en post slik som denne her.Jeg bruker jo " flere ganger her uten at det blir bråk å dermed så skal jeg jo egentlig gå bra bare man gjør dette riktig. (Ja, jeg er fullstendig klar over at denne siden bruker PHP, men ASP bør jo også ha denne muligheten.) På forhånd takk! Lenke til kommentar
mozart Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 For å lære meg DB-transaksjoner i ASP brukte jeg http://www.asp101.com (klikk på samples) og http://www.learnasp.com Prøv også http://www.4guysfromrolla.com Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 *kremt*bytt bort*host*fra frontpage*hark* Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Jeg har lenge sett på denne tråden som avsluttet, men greit, jeg klarer ikke holde meg lenger. At dere har noe imot FrontPage er for såvidt greit, men sålenge jeg ikke ser noen begrunnelse så kan dere bare klappe igjen fullstendig! FrontPage er et veldig fint utviklerverktøy for websider og selv om mange gjerne vil bruke noe mer avansert bare for å skryte av det så betyr ikke det at FrontPage er dårlig. Jeg har selv gått over til DreamWeaver nå, men det er av helt andre grunner enn at FrontPage er "dårlig". Hvis dere ser en slik tråd og bare MÅ svare på den, så prøv iallfall å svar på spørsmålet i post #1 og ikke skriv slik dritt bare for å skrive noe. Da kan dere heller finne på noe annet eller poste under en kategori som er beregnet på slikt søppel! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ganske enig der! Frontpage er et av det bedre programmene jeg har brukt, flere jeg har snakket med har ikke visst om halvparten av funksjonene de kan bruke Frontpage til en gang så det forrundre meg jo litt at folk klager så mye. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Til BT: Nei, sorry, FP er ikke et veldig fint utviklerverktøy, jeg ser det heller på som en litt for enkel måte å lage websider på. Og så hater jeg den derre pekerfølsom-knapp greien, den bruker jo en ganske tung java-komponent istedenfor et ganske enkelt javascript, uforståelig for meg hvorfor ms har gjort det på denne måten (og all koden som FP legger til som du ikke får se i FP, men må faktisk åpne filene i et annet prog for å se, trenger jeg ikke å nevne en gang) :wink: Men administrasjonen av et nettsted i FP, er meget bra dog. Wrox sine bøker om ASP er veldig bra synes jeg da, selv om jeg holder en knapp på at det er viktigst å lære seg databaser før en begynner å rote med dem, så slipper en masse kjedelig arbeid senere. Og bøker er da bedre enn nettsider eller? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå