Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dårlig erfaring med Amentio

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte noen varer på mandag 26.1 15:30. Dette er varer som er på lager dvs 50 stk+++

Dagen etterpå så fikk jeg en mail hvor det sto:

"Din ordre er nå bestilt.

Amentio benytter seg av flere leverandører, og for å kunne tilby de beste prisene, bestilles varene fra den leverandøren som til en hver tid leverer produktene til den laveste prisen.

Siden din ordre inneholder artikler/produkter fra flere leverandører, blir produktene først sendt til Amentios internlager og samlet til ett kolli, for samlet levering. Beregn derfor 2 dager ekstra leveringstid.

Du vil motta en e-post med ditt sporingsnummer når varene er pakket og klar til utsendelse."

Jeg trodde dette var varer som de hadde på lager. De har et lager men det er ikke så stort i henhold til deres egen video på nettsiden.

Jeg benyttet meg av netshop og komplett også. Alle varene fra dem er mottatt allerede. Med Netshop så hentet jeg varene dagen etterpå i hentebua. Utrolig raske, samme med Komplett.

Spørsmålet er da, når får jeg disse varene fra Amentio?

Hvis jeg kansellerer ordren må jeg betale en avgift?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm

Leste dette på siden deres:

"Avbestillinger

Ordre blir prosessert raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok ordren. Vennligst vær sikker på at produktene og informasjonen du har oppgitt er korrekt. Det er mulig å kansellere ordren før den er behandlet, dette gjør du på siden "min konto - Ordrer". Avbestillinger etter dette må skje via [email protected]. Ved kansellering etter at varen er utsendt fra lager, eller mangel på avhenting, vil et gebyr på 200 kroner samt porto tur/retur påløpe."

De var veldig raske med å skrive i kontoen min at ordren var "Behandlet". Fikk deretter den mailen som jeg nevnte tidligere. Har ikke fått noen videre melding om at den er sendt eller et sporingsnummer.

Får vel sende en mail å kansellere ordren. Lest flere steder at de bruker lang tid på å svare mail og da er den vel "sendt" allerede.

Får prøve

Lenke til kommentar

Ring dem. Utrolig koselige folk der. Og de er meget behjelpelige. Har ikke hatt problemer med å kansellere bestillinger derfra. Har hendt etpar ganger at jeg har flyttet/endret/kansellert bestillinger derfra når det tar litt lang tid med levering. Men det er alltid en butikk jeg vender tilbake til pga god og rask service.

Som regel ligger varene på postkontoret en dag eller to etter bestilling. Men som nevnt over her; Når de ikke er på lager kan det ta en liten stund. Men det er bare å ringe dem rett etter at en bestilling er postet og høre hvordan det står til med lagerbeholdningen. De er ganske ærlige der, og sier de "usikkert" eller "om en liten stund" veit ingen hva som skjer. Enten får de tak i den dagen etter, eller så kan det ta 30 dager eller mer. Jeg bestilte et 8800gt-kort derfra (dengang det var det kuleste og hotteste og super-billige skjermkortet på markedet) og den bestillingen lå inne ihvertfall 1 mnd. Men da hadde ingen nettbutikker i Norge den på lager, bortsett fra Komplett som lå 700-800kr over Amentio. (kansellerte den ordren og byttet til et 3870x2 istedet, og fikk gratis porto!)

Så ja, de er slurvete med "antatt på lager"-datoene, men det er fordi de ikke har eget lager, men opererer kun som vidreformidler av varer rett fra grossister

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser i denne tråden at mange er misfornøyd med Amentio. Etter min siste handel med de skjønner jeg hvorfor. Jeg bestilte en vare hos de som det sto at de hadde mange av på lager. Jeg trengte varen fort, så da jeg så at de i ettertid skrev at de forventet varen inn til seg selv om 3 - 4 dager ringte jeg og avbestilte. En hyggelig stemme var veldig behjelpelig, og bekreftet på telefon at orderen var avbestilt. Etter en del dager kom det alikevel en hentelapp fra Amentio i posten. Jeg lot være å hente ut denne pakke for å slippe å betale porto tilbake til Amentio. Etter 7/8 samtaler til Amentio hvor de i starten hele tiden sa at de skulle rydde opp i dette har de nå snudd. De sier nå at jeg ikke kan bevise at jeg ringte og avbestilte varen. Derfor belaster de meg med et gebyr på 200 kroner. De mener altså at jeg skal betale for deres feil.

Ingen bombe at jeg aldri bestiller noe mer fra Amentio.

Lenke til kommentar

Uff da. Ikke rart at det florerer av misfornøyde Amentio kunder. Kan ikke si det overrasker med såpass dårlig service. De må vel etter hvert ha Norgesrekorden i misfornøyde kunder.

Kikket på ratingen deres her.... 3,7 er rimelig høyt i forhold til hva jeg ville forventet. Ser bare en fornøyd kunde som gir tommelen opp, men det har vel kanskje vært bedre før siden scoren er såvidt høy. Har de byttet service apparat til noe dårligere det siste året ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...