Gå til innhold

BK: på ingen måte et rør

jaadd

Anbefalte innlegg

Synes motivet var litt morsomt, men er litt usikker på om komposisjonen ble kjedelig, og/eller gjorde at hovedmotivet (røret) ikke ble så sentralt som det burde?

Har etterbehandla det. Prøvde febrilsk å få frem litt teksturer i murveggen. Ble det litt for voldsom redigering?

1/6s

f5

ISO 400

26mm

post-181365-1232607453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Som tidligere nevnt. Komposisjonen blir litt "kjedelig" og fungerer ikke helt for meg. Bærer preg av et snapshot med ikke noe mer enn forsøk på at det skal bli morsomt. Men for min del ser nesten det spiralmønsteret på veggen mer spennende ut. Alternativt kunne du ha prøvd å tatt bilde fra flere forskjellige vinkler. legge deg ned og ta oppover med selve teksten litt synlig og i fokus. Altså prøve å få til en dybdeskarphet. Ta bildet vertikalt, slik at teksten blir horisontal og kanskje få en hånd til å ta på røret "nedenifra". Ta et bilde framfra, slik at det ikke blir bak på skrå. Et barn som rører slike ting blir jo alltids sjarmerende i seg selv. Bare noen små tips til hva du kan prøve neste gang, men som ikke er noe sikkert at er noe bedre enn det du klarte å prestere selv ;)

Lenke til kommentar

Humor er ikke å forakte, og definitivt noe vi trenger mer av. Men selve bildet er, selv om det er kompetent nok tatt, ikke så veldig mye å skrive hjem om. Synd at det røret ikke er plassert et sted hvor du kunne ha gjort noe mer spennende med det.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Rett som Egilanso nevner, det er stort sett et håndholdt snapshot på vei til skolen. Allikevel synes jeg røret i seg selv var et lite gullkorn, som gjorde det verdt å fange det. Veldig enig med PMnormal ang. plasseringa av røret. Kunne hatt potensiale i en annen setting, men i dette tilfellet faller det vel litt igjennom. Ville bare vite om det kanskje kunne holde. Var litt usikker selv, og ville ha litt flere meninger. Noen falt det jo i smak for, og det tyder vel på at det kanskje var verdt å fange det opp. Heller ett bilde for mye, enn ett for lite :) Som nybegynner merker jeg at det er litt vanskelig å bare gå fra motiver/settinger som ser gode ut, men som jeg vet ikke kommer til å sprudle like mye når det er fanget. Er vel en av (de ikke så alt for få) utfordringene når det kommer til fotografering :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...