Gå til innhold

skal ha nytt tv 32-42"

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er hvordan en ekspert har rett hvis de har annen mining en meg. Jeg ser LIKE bra forskjeller på tver jeg har forran meg som de. På hud ser jeg forskjellene i oppløsningen. Detaljene er bedre og dypere på fullhd en hd klar. Ikke så mye at det er verdt å kjøpe fullhd men noe. på vanlige scener er det værre å se forskjell. forskjell vises som regel mest der det er mye detaljer i bildet.¨

Når det gjelder tvsendinger så syns jeg min hdklare klarer bedre en min brors fullhd tv da det krever så mye av signalet:)

DETTE ER MIN MENING OG DET ER 100% RETT

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han påstår at en full hd tv viser Bluray i en bedre kvalitet og dette blir feil på lik linje at en full hd tv viser bedre hd sendinger kontra en hd ready skjerm dette blir da helt feil med tanke på at han klarer å skille disse.

Har du i hele tatt giddet å lest noen tester om dette siden du blir så grinete ved en annen påstand?

Og hans påstand, lik som min, er basert ut frå personlege observasjonar. Korleis kan du påstå at det er feil? Det blir som at du seier; "Jeg så en rød bil", noko eg då skal påstå er feil, og at den er blå.

No har eg ikkje testa f.eks. PZ vs PX, men på mitt apparat ser eg ein aldri så liten forskjell når eg prøver.

Grinete er eg ikkje, men lei personar som alltid skal være så bastant.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Så det har ikke noe med at du nettopp har kjøpt deg en full hd tv :!: Kødda noen skal jo være blant de 5% da så da konkluderer vi med at dere faller under disse. Ha en fortsatt god dag men godt humør spesielt viktig for moderatorer. chriso89 at man stiller store spørmål ved dine utalelser er slett ikke rart med alt tullet du har kommet med her inne

Endret av ken36
Lenke til kommentar

Godt humør er viktig for dei fleste. Eg hadde i utgangspunktet ikkje tenkt å kjøpe Full-HD sidan eg var veldig klar over dette emnet. Når eg derimot var rundt og kikka og fekk tenkt meg om endte eg opp med ein LCD som hadde Full-HD. Det var ikkje akkurat nokre alternativer utan Full-HD i den prisklassen, så då var det jo ganske greit.

Eg ser mest på SD og 720p-materiale, så den forskjellen bryr meg lite.

Lenke til kommentar

Vel vi har hatt sikkert 20 diskusjoner om dette og jeg tror alle har hatt flertall og blitt enige om at det er umulig å skille en full HD tv kontra en HD ready tv men jeg bøyer meg i støvet for de som klarer dette spesielt da samtlige tester bekrefter det motsatte...

Vel nå ble det Pioneer Pioneer KRP-500A på meg idag og jeg tror evt de store forskjellene blir bildekvalitet kontra om at jeg klarer å skille HD nivået...

Jeg gleder med sinnsykt til å få min nye full HD skjerm da forbedringene er klare i følge flere her inne.

Jeg håper bare jeg ikke blir skuffet da jeg nå har skyhøye forventninger på dette feltet men dette vil vise seg til uken selv om ikke det var grunnen til at jeg valgte verdens beste skjerm...

Lenke til kommentar

Om du skal oppføre deg sånn så håper eg du blir skuffa, for om din oppfatning av det som er skrive her er at det er store forskjellar så har du enten problemer med å lese eller så les du det du sjølv vil.

Eg kan jo eventuelt berre skulde på at du er ein av dei 95% av verdas befolkning som ikkje har like godt syn som meg og chriso89.

Ellers kan eg vedde ganske mykje på at du aldri i verden hadde sagt at du såg forskjell, sjølv om det var klart som dagen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Om du skal oppføre deg sånn så håper eg du blir skuffa, for om din oppfatning av det som er skrive her er at det er store forskjellar så har du enten problemer med å lese eller så les du det du sjølv vil.

Eg kan jo eventuelt berre skulde på at du er ein av dei 95% av verdas befolkning som ikkje har like godt syn som meg og chriso89.

Ellers kan eg vedde ganske mykje på at du aldri i verden hadde sagt at du såg forskjell, sjølv om det var klart som dagen.

Vel nå er verken du eller chriso89 en målestokk som jeg bryr meg spesielt mye om spesielt etter at du har svingt din mening trill rundt siden du fikk deg en ny skjerm og chriso89 faller ned på sin egen uduglighet dessverre.

At du er uenig er det nok andre årsaker til mulig min kritikk om din valge skjerm og rimelig uproft av en moderator som bør roe ned en diskusjon kontra gire den opp faktisk helt utrolig.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

På kva måte har eg svingt min meining rundt? Eg har heile tida sagt at det ikkje er noko poeng i å kjøpe Full-HD på grunnlag av forskjellen på 720p og 1080p, det seier eg framleis. Einaste forskjellen i dag frå tidlegare er at eg har erfaring med kva som er forskjellen på 720p og 1080p, noko eg visste veldig godt frå før av, eg står framleis på mitt.

Du veit ingenting om årsaken til at eg valgte denne skjermen. Eg var veldig nær å kjøpe Kuro KRP-500 sjølv, men fekk tenkt meg litt om og prioriterte litt annerledes både i forhold til pris og bruksområder denne gangen, og med tanke på framtida.

Eg prøver ikkje å gire opp diskusjonen, men eg synest det er respektlaust og tåpeleg å kalle folk for løgnere basert på nokre testar på internett.

Lenke til kommentar

Vel nå er verken du eller chriso89 en målestokk som jeg bryr meg spesielt mye om spesielt etter at du har svingt din mening trill rundt siden du fikk deg en ny skjerm og chriso89 faller ned på sin egen uduglighet dessverre.

At du er uenig er det nok andre årsaker til mulig min kritikk om din valge skjerm og rimelig uproft av en moderator som bør roe ned en diskusjon kontra gire den opp faktisk helt utrolig.

har alltid ment px80 var god tv så har ikke svingt om!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke denne gangen kalt noen løynere men skrevet at man kommer med feilinformasjon dette er da en delt mening om en sak... Jeg står på mitt og du og chriso89 som du nå forsvarer med nebb og klør selv om mange i denne verden mener det motsatte men herregud jeg skal ikke gå i krig på noe så tåplig som dette men står ved at du oppfører deg veldig merkelig i din rolle som du har på dette forumet.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

har alltid ment px80 var god tv så har ikke svingt om!

Nei du har ikke alltid ment at PX80 er en god tv det var faktisk meg selv som overbeviset deg/ga råd til å kjøpe denne etter 38 PM fra deg... Nå var heller ikke denne meldingen til deg men til Zeph hvis du sjekker mer nøye....

Lenke til kommentar
Merklig? merklige her er nok deg! du har angripet MANGE her som har andre meninger en deg. er til å grine av!

Og dette sier du til en som har hjulpet deg hele veien.. Flott må jeg si og fatter ikke at jeg nå har giddet å bruke masse tid på å gi deg råd og hjelp over lang tid. Du har en anbefaling til rådspørrende mennesker her inne og det er PX80 grunnet du har den selv noe som blir slitent å lese gang på gang og kanksje du burde holde deg til feltet ditt i jobben din (mobiltelefoner)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke denne gangen kalt noen løynere men skrevet at man kommer med feilinformasjon dette er da en delt mening om en sak... Jeg står på mitt og du og chriso89 som du nå forsvarer med nebb og klør selv om mange i denne verden mener det motsatte men herregud jeg skal ikke gå i krig på noe så tåplig som dette men står ved at du oppfører deg veldig merkelig i din rolle som du har på dette forumet.

For det første så er eg ein brukar av forumet, akkurat som alle andre. Kva tittel eg har betyr ingenting i enne diskusjonen.

Korleis kan du kalle det feilinformasjon når det er basert på personlege erfaringar, men samtidig påstå at me ikkje lyg?

Som sagt, både eg og chriso89 såg forskjell, korleis kan du vite at dette ikkje stemmer?

At enkelte formuleringar til tider ikkje er like heldige skal eg være enig i, eg påstår på ingen måte at alle ser forskjellen, ei heller at det er noko du kan sjå på alle apparater og med alle signalkjelder, men enkelt og greit at eg ser forskjell. Eg har ikkje tenkt å repetere i detalj kva eg såg, for det har eg skrive før.

Lenke til kommentar

Det er bra Zeph jeg skal respektere dette selv om all forsking og tester beviser det motsatte men er nå dritt lei spesielt av sløve chriso89 som stort sett skriver bare en ting på dette forumet som irriterer noe sinnsykt.

Beklager men orker ikke mer.

Nå får du eller noen andre redigere som vanlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...