Gå til innhold

Ny mid-budsjetts gaming PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for råd, men PC'en er allerede kjøpt :new_woot: Gikk for Amentio istedetfor Komplett! Alle butikkene satte ned prisen på Phenom 940 prosessoren, mens hva gjorde komplett? Skrudde prisen 300kr opp! 2800,- skal komplett ha for cpu'en nå, hos amentio ligger den på rundt 2100,-. Skjønner ikke hva komplett driver med..

 

Siden jeg kjøpte fra Amentio, så ble Phenom 940 CPU'en bare rundt 400 kr dyrere enn dualcoren fra Intel, så angrer ikke noe på det kjøpet :)

Måtte også gå for et annet kabinett, hadde gått for Antec sitt hvis det ikke hadde vært et miditower. Liker å ha god plass, og det hadde blitt litt trangt med Antec sitt. Kjøpte det her: Aerocool ZeroDegree Black, ser ikke like kult ut, men har lest gode anmeldelser om det, også var det jo billigere i tillegg. Det skal visst være helt rått med tanke på varmeutvikling.

 

Den lille systemvifta fra Akasa hadde de heller ikke hos Amentio, men skal kjøpe den fra et annet sted uansett. Så veldig spennende ut, folk sier jo at temperaturen sank med over 10 grader på CPU'en og over 20 grader på skjermkortet etter at de satte den inn. Hvis det er sant så er jo det ganske vilt fra en liten vifte til 130 kr. Skal testes, men tror det ikke før jeg får se det :)

 

 

Alt i alt, så sparte jeg godt over 1000 lappen på å bestille fra Amentio.

Endret av anibanani
Lenke til kommentar

Skjønner, mulig jeg går for GTX260.. Ser at ATI er bedre i ytelse i forhold til pris, men som sagt så mangler jo ATI støtte for 3D stereo.

 

Utfra hva som står i tester av dette på nettet, så må man ha en rimelig kraftig rigg for å kunne kjøre 3D vision effektivt. Det vil si i7 og GTX 295. I ett oppsett funnet i denne testen som består av i7-920, 6 gig ddr 3 og GTX 280, så gir den FPS helt nedpå 13 i COD4 (1680*1050 4xAA 8xAF).

 

Dessuten så fungerer teknologien kun sammen med true 120 hz lcd skjermer (Samsung SyncMaster 2233RZ og en skjerm fra viewsonic, begge i 22") samt 3D ready DLP projeksjons tv'er.

 

Så du bør nok oppjustere budsjettet veldig for å få kjørt denne teknologien smertefritt (for ikke å snakke om hva du må legge ut i form av kroner i skjerm).

 

Men at dette er fremtiden, er jeg helt enig i...

 

EDIT: Så ikke at du hadde bestilt før jeg postet

Endret av Speciale
Lenke til kommentar

Spilte veldig mye på den gamle pcen med Stereo3D, og det var en athlon64 3500, gf 6600gt, 1gb ram osv. Selvom den var gammel og utdatert så gikk det fint å spille med Stereo3D. Man kan ikke spille på max oppløsning og very high på alle instillingene, for stereo3D spiser masse fps og krever mer av pcen. På den gamle PC'en så hadde jeg rundt 30-40% mindre fps med stereo3D aktivert. Men så lenge man stiller ned grafikken litt, så går det helt fint. Men uansett så blir grafikken mye bedre med en gang man enabler Stereo3D, er jo sånn grafikken faktisk er ment for å sees, alt blir mye glattere osv.

 

Man trenger heller ikke de nye "3D-ready" skjermene.. Er misledende info fra Nvidias side, det man trenger for at det skal bli bra er en skjerm som kan kjøre mye hz. Så sånn sett er gamle CRT skjermer som lett kan kjøre 150hz faktisk bedre. Det går faktisk å spille med vanlige 60hz LCD skjermer (funket med gamle 3D-briller fra f.eks. E-Dimensional, vet ikke om de nye 3D-brillene til Nvidia støtter 60hz LCD), men det blir ikke så bra, er derfor Nvidia sier at man trenger en av de nye 120hz LCD skjermene siden de regner vel CRT for å være helt utdødt og at alle sitter på 60/75hz LCD. Men hvis man fortsatt har en gammel god CRT skjerm liggende, så er det faktisk bedre å game i 3D med. De nye 120hz LCD'ene er sikkert konge de, men de er helt nye og derfor veldig overpriset etter min mening, så jeg venter til de er blitt mer utbredt og prisene faller før jeg går til anskaffelse av en sånn.

 

PC'en jeg kjøpte nå kommer til å klare Stereo3D helt fint, er bare fps vi snakker om her, og så lenge man setter grafikk-settingsene litt ned, så har man nok av fps til at det blir bra. Uansett for min del, så kommer jeg ikke til å spille med Stereo3D for å ha 100fps, er heller spillopplevelsen i seg selv jeg er ute etter, og da bryr jeg meg ikke om jeg har 300 fps eller 50 :) Og selvom man ikke spiller på like høy oppløsning og må stille ned litt på gfx settingsene, så blir det ikke dårligere, for man kan ikke sammenligne ordentlig 3D med vanlig "3D" som er vanlig i dag. Plutselig får man en helt ny dimmensjon i bildet, og man skjønner med en gang at uansett hvor høy oppløsning og hvor mange hundre fps man kan tyne ut av pcen uten stereo3D, så kan det ikke sammenlignes. Er en helt annen og mye kulere opplevelse

Endret av anibanani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...