Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg prøvde nøyaktig den samme koden før i dag, og da funka den. Men nå har den bestemt seg for å ikke funke. Jeg har ikke endra noe på koden. Jeg fikk en feilmelding: There was an error parsing the query. [ Token line number = 1,Token line offset = 15,Token in error = DISK ] Det MSDN foreslår er at jeg endrer på SQL Setningen, men jeg kan ikke se noe feil med den. Koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor public string[] ReadFromDISK() { return DISK_VALUES("SELECT * FROM DISK").Split(':'); } private string DISK_VALUES(string CommandText) { command.CommandText = CommandText; reader = command.ExecuteReader(); string _value = ""; while (reader.Read()) { _value += reader.GetValue(0); _value += ";"; _value += reader.GetValue(1); _value += ";"; _value += reader.GetValue(2); _value += ";"; _value += reader.GetValue(3); _value += ";"; _value += reader.GetValue(4); _value += ";"; _value += reader.GetValue(5); _value += ";"; _value += reader.GetValue(6); _value += ";"; _value += reader.GetValue(7); _value += ";"; _value += reader.GetValue(8); _value += ":"; } return _value; } Det er sikkert ikke verdens beste kode. Men forslag til endringer mottas med stor takk. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Aner ikke hva du prøver å få til, men sjekk i hvertfall om objektet DISK eksisterer. Er det en fil? Finnes den? Endret navn kansje? etc. etc. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Det skal litt til å få feil på en såpass kort SQL setning Den sier jo at det er noe med disk, så HDSoftware har sikkert rett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 DISK er navnet på tabellen, glemte å nevne det. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Regnet med det, men finnes den? Kansje er navnet endret siden du sier dette virket for en kort stund siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Den finnes den. Og "SELECT * FROM" fungerer med de andre tabellene, men ikke denne, selvom den funka før. Jeg ser også i Database Explorer (Visial Studio) at navnet ikke er endret. Jeg bruker SQL Server CE. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 ok. Har du prøvd å kjøre uttrykket i SQL Query? Hvis du ikke har en så kan du laste ned SQL Management Studio Express helkt gratis hos Microsoft. Der kan du testkjøre SQL uttrykk. Da finner du iallefall ut om problemet er SQL serveren eller ditt program Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Prøvde å kjøre utrykket i SQL Query nå, samme feilmeldingen. Jeg prøvde også å høyre-klikke på tabellen og velge "Show table data", fortsatt det samme. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 kan virke som at databasen din er korrupt. Tror det finnes verktøy for reindeksering og slikt i Management Studio. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Da prøver jeg den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå