Gå til innhold

Eiendomsmeglerutdanning - risikofylt affære?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg drømmer om å bli en eiendomsmegler. Yrket tiltaler meg ved de fleste aspekter - god lønn, spennende, mye mennesker, jobbe med salg, bolig (er generelt interessert i interiør og arkitektur)

Men så kommer vi til saken: Leste i en annen tråd at det er for mange eiendomsmeglere pr dags dato. Er det dermed bare bortkastet å utdanne seg, vil det være umulig å få jobb om si, 3-4 år. Hva tror dere? Forøvrig vil jeg gjerne ha erfaringer fra BI sin eiendomsmeglerutdanning.

PM gjerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike spørsmål er alltid vanskelig å svare på, mykje kan forandre seg på 3-4 år.

Generelt sett så kan det være lurt å utdanne seg til eigendomsmeklar når få andre vel den utdanninga, men dette er veldig vanskelig å beregne.

Det skal mykje til at det ikkje finnst jobbar å få når du er ferdig utdanna, men det kan være at f.eks lønna går ned på grunn av dårlige tider. Det kan derfor vanskelig å planlegge slikt med mindre du utdannar deg innan yrker som det er å vil være stort behov for (helsearbeidarar, omsorgsarbeidarar, ingeniør, osv)

Men i utganspunktet så er det sikkert best å satse på det du helst vil gå, og skulle du være maks uheldig så er det andre liknande jobbar du kan ta mens du ventar på at det skal blir stor etterspørrsel etter eigendomsmeklarar igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...