Gå til innhold

Hva må sees i New York ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal til NY i midten av februar.

Lurte på hva som må sees, butikker (sportsbutikker spesielt), atraksjoner, resturanter, andre ting?

En ting til, driver veldig mye med sport osv i Norge, noen som vet om en plass der man gjestespiller lett kan booke en Tennisrunde (innendørs selfølgelig ;P) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

empire state, definitivt, gå opp 5th avenue, handle delen altså, times square, sikkert frihetstatuen, var ikke der men, ground zero er ikke stort å se, burde nesten unngå, gå over brooklyn bridge, og selvsagt central park, skaff badmington sett eller frisbee og kos deg med de du drar med der på ettermidagen, er en kongeby, gled deg.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg hadde satt meg på en benk i en park og kikket på folk. Da har du sikkert underholdning hele dagen.

Ja det har du faktisk. Mest sannsynlig kommer du til å ende opp i prat med en New Yorker også, trivelige folk :)

Jeg ville gått litt rundt om kring utenfor de største attraksjonene i tillegg, kanskje ta T-banen til en annen bydel enn Manhattan? Det gjorde jeg når jeg var der, man får med seg mye rart som man kanskje ikke ville opplevd hvis man gikk for a4-turist-ruten. God tur :)

Lenke til kommentar

new yorkere er veldig hyggelige og høffelige folk, bare å gå rundt i byen er gøy.

ta en bagel fra dunkin donuts, vandre litt, er digg.

det store cluet er å ikke se ut som en turist, oppfører du deg og kler deg som en amerikaner og ikke går med sokker i sandalene og kameraet rundt halsen blir opplevelsen av byen litt annerledes.

Endret av simster
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt tatt meg en tur til New Yankee Stadium (splitter ny arena), ta deg et par øl og se på en baseball kamp, var på den gamle når jeg var der og det var en kjempeopplevelse. Vil også anbefale deg å ta turen opp i Empire State Building på kveldstid, da er ikke køen like lang, og det er et utrolig vakkert skue av millioner av lys! Jeg var også på konsert i Madison Square Garden og det kan anbefales på det varmeste, fantastisk sted! Ellers er det bare å kose seg i Central Park, og nyte en fantastisk by!

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt tatt meg en tur til New Yankee Stadium (splitter ny arena), ta deg et par øl og se på en baseball kamp, var på den gamle når jeg var der og det var en kjempeopplevelse. Vil også anbefale deg å ta turen opp i Empire State Building på kveldstid, da er ikke køen like lang, og det er et utrolig vakkert skue av millioner av lys!

ja hadd vært utrolig kult å dratt på en kamp, helt enig med deg i det å dra på empire state på kveldstid. Og komme i en høy byggning å se nedover på alle lysene som du sier, det ville vært fantakstisk. Noe av det jeg har mest lyst til faktisk ! :p

Tusen takk for alle svar, ground zero, statue of liberty og times square er nok ting vi må innom.

Noen som vet om noen bra sportsbutikker da? : )

Og setter forsatt pris på om noen vet om en plass man kan booke inndoor tennis : )

Endret av didas1
Lenke til kommentar

Reiser dit selv første uka i februar. Har ikke planlagt så mye enda, tar en del på sparket og hører med folk der hva som er spennende.

Men noen ting må med, som Empire state, frihetsstatuen, Chinatown, Brooklyn bridge, central park, sentre for vitenskap og forskning... Gidder begrenset med handling, men nyter å bare se på livet og folk. Har sjekket opp mulighet for å se NY Rangers vs Atlanta Thrashers den 3. feb. For 2 billetter på midten langt oppe kommer det på rundt 5000 spenn. Vel drøyt. Men livet på slike kamper der er sagt å være utrolig. Knicks hadde også vært snop og fått med seg.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Central Park er så trivelig i midten av februar ... og det blir vel neppe aktuelt å gå med sandaler, så problemet med sokker/ikke sokker løser seg nok av seg selv.

Styr unna boder som selger "Something on a stick". Selv med sterk sennep er dette heller tvilsomme saker ...

Det er dine egne interesser som bør avgjøre hva du skal se, og det vet vi fint lite om ...

Ting som ikke er nevnt (?) er MOMA, Rockefeller Center, Natural History Museum (der Ben Stiller var nattevakt), Hayden Planetarium, Bronx Zoo, ...

Og du kan jo sjekke mulighetene for å være publikum hos Jon Stewart eller Conan eller noe sånt.

Lenke til kommentar
someone beat me to it

Great minds think alike ... :thumbup:

Ellers kan man jo følge denne film-tankegangen enda lenger; tenk på en film du likte godt og der handlingen foregikk i NY, og dra til noen av stedene der de filmet.

indeed, noe som minnet meg på, man kan også kjøre hest og vogn rundt i central park, er sikkert digg hvis man har med noen kjære.

Lenke til kommentar
Ellers kan man jo følge denne film-tankegangen enda lenger; tenk på en film du likte godt og der handlingen foregikk i NY, og dra til noen av stedene der de filmet.

indeed, noe som minnet meg på, man kan også kjøre hest og vogn rundt i central park, er sikkert digg hvis man har med noen kjære.

De som har sett en viss Seinfeld-episode vil vel forhøre seg om hva hesten har spist før man setter seg opp i den vognen ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...