cyclo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Da er avstemmingen over, og vi får ny samletråd for det beste fra forumet. Dette er altså (midlertidig) den nye tråden. Her trengs det hjelp. Kom med forslag til hva som skal tas med i tråden her. Etterhvert som tråden blir mer ferdigstillt vil den bli byttet ut med en ny, låst tråd, og denne tråden vil ta over som diskusjonstråd. I forbindelse med den nye tråden har jeg et par spm. Vil folket ha en avstemming om tråder skal tas med, eller skal vi ta med alt som blir foreslått (selvsagt med mulighet for visse unntak - om dere forstår)? Er det noen som har lyst å skrive "Les dette før du poster" tråden? Informasjonstråder, guider og howtos [wiki] (K)ubuntu server howto [wiki] Den store Ubuntu-guiden (Ubuntu Hardy) [artikkel] Dualboot Vi viser hvordan du installerer to operativsystemer på samme maskin. [artikkel] Skrivebordsmiljø i Linux Hvilket passer best for deg? Dugnad: 101 grunner for å velge GNU/Linux Den store effektivitetstråden [artikkel] Linux Guide: Hva er det? Emnetråder [wiki] Neo Freerunner OpenMoko Nettbank / BankID-erfaringer i GNU/Linux-systemer Conky (sanntidsinformasjon direkte på desktopen) Den liberale screenshot/dektopmod-tråden Gratisspill til GNU/Linux og Windows Gratis OS-uavhengig programvare Nyhetstråden rundt GNU/Linux og åpen kildekode Tips, triks, løsninger og ofte stilte spørsmål Hvordan sørge for at nye filer i en bestemt mappe får en bestemt rettighet x32 vs x64 katalog "renamet" med punktum, for så å bli borte? Mer generelle diskusjoner Burde jeg bytte til GNU/Linux? Linux og brukervennlighet Endret 28. mai 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Bra.. Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg. Det første som må inn i tråden er en link til wiki'en! Og evt. en IRC kanal, selv om noen var imot En annen nyttig ting kan være link til noen godt hw.no artikler, f.eks. Dualboot guiden. Mener du en avstemning for hvert forslag? Det blir vel litt i overkant. Det beste er vel hvis en, du cyclo?, har et slags ansvar for å plukke ut de tullete fra de gode forslagene. Ellers er det vel opp til oss å komme med saklige forslag. Og så lenge tråden er oversiktlig kan den godt være lang. Endret 21. januar 2009 av Smif Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Bra.. Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg. Det første som må inn i tråden er en link til wiki'en! Vell. Vi burde vell egentlig hatt linker til de ulike artiklene i wikien, ikke bare wikien i seg selv? Og evt. en IRC kanal, selv om noen var imot Hehe. Ingenting i mot IRC jeg, bare man bruker et fornuftig* nettverk så Mener du en avstemning for hvert forslag? Det blir vel litt i overkant. Det beste er vel hvis en, du cyclo?, har et slags ansvar for å plukke ut de tullete fra de gode forslagene. Ellers er det vel opp til oss å komme med saklige forslag. Og så lenge tråden er oversiktlig kan den godt være lang. Vell. Jeg tenkte egentlig ikke på hvert eneste forslag, men kanskje forslag som det er uenighet rundt.. * Les: et nettverk jeg allerede er på Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg vet ikke om jeg har forstått dette riktig, har ikke sett avstemningen, link? Men, for nybegynnere, linker til livecd? Passer ikke mitt forslag så glem den. Link, noen? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Som Smif sier: Dual Boot er obligatorisk Var det ikke noen som laget en veldig god samenligning mellom Gnome og KDE her på forumet? Kunne vært nyttig Endret 22. januar 2009 av Spec-ops-j Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg vet ikke om jeg har forstått dette riktig, har ikke sett avstemningen, link? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1059328 Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Info om de forskjellige DE man kan velge mellom tror jeg er greit og ha med. Det ble laget en artikkel om dette på hardware.no. Evt også ha med litt oppdatert info om de forskjellige. Kanskje litt info om feks fluxbox og openbox også kan være interesant da de er veldig gode alternativer for maskiner som feks har litt utdatert hardware som er enkle og lære seg, om man gidder da selvsagt. EDIT: Så ikke at info om dualboot var lagt til. Endret 22. januar 2009 av Ördög Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 * Les: et nettverk jeg allerede er på Synes Tek burde drifte IRC-servere for alle nettsidene og forumet jeg ^^ Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 * Les: et nettverk jeg allerede er på Synes Tek burde drifte IRC-servere for alle nettsidene og forumet jeg ^^ Helt enig. Stemmer for dette. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Er vell bare å mase på Ueland kanskje? Apropos irc, er det noen som husker navnet på det programmet som lager fildeskriptorer for alle kanalene man er på, sånn at man kan pipe til kanaler og slikt? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Kanskje man burde inkludere informasjon om hvordan man brenner en .ISO fil slik at den fungerer. Ser alt for ofte at dette blir gjort feil. Eventuelt linke til gratis programmer som en kan bruke. Gjerne og gjøre det helt klart for nye brukere av GNU/Linux at det IKKE er Windows. Ellers ser jeg frem til at denne tråden vokser og blir meget nyttig for alle. atlef. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 atlef: Det er bare å sette i gang og lage tråder Det skal ikke _skrives_ noe i denne tråden. Dette skal være en samling av linker til nyttige tråder, artikler og artikler på wikien. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvor er linken til conky tråden? Den mangler Lenke til kommentar
atlef Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ah, sorry, my bad. Da er det notert og vil eventuelt gå igang. atlef. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Vet ikke helt om denne passer inn her, men føler den er meget viktig for folk som skal installere Fedora for første gang: Fedora FAQ Mange nyttige tips til førstegangs brukere om veldig mange essensielle ting, f.eks yum, Flash og Java pluss pluss Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 cyclo: Jeg synes denne tidligere sticky-tråden fortjener en link: Dugnad: 101 grunner for å velge linux Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Det syns jeg også Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg synes artikkelen min fortjener en link... http://www.hardware.no/artikler/linux/67450 Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Synes det hadde vært flott om noen startet en tråd/guide om bruk av terminalen for nybegynnere, som kan nevnes her. Eventuelt forskjellige vanskelighetsgrader som 1, 2 og 3. Har tenkt på å lage det selv, men har for lite kunnskap. Si om det finnes fra før! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå