Tomprofil Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Beklager om det var dårlig overskrift, men fant ikke noe som passet bedre. Jeg er 16 år gammel, snart 17, og lurer på om det ville vært mulig for meg å fått jobb i en telebutikk, el. lign. Det er nok mulig, men tror dere at noen ville ansatt en 17 åring til salg av f.eks mobiler. Jeg er veldig (noen sier sykelig?) opptatt av mobiltelefoner, og bruker ganske mye tid på å lese om dette hver dag. Om noen skulle spørre meg om en bra mobil i prisklassen 3000-3500 med bra kamera ville det ikke tatt meg lang tid å tenke ut dette. Jeg mener også at jeg er ganske flink til å forklare hvordan er produkt er, hvordan den har scoret på en test, med mindre jeg ikke har fått den med meg. Jeg tror at en slik jobb hadde vært det mest passende for meg, ettersom det er en av mine største (om ikke største) interesser, og jeg sitter med mye kunnskap om dette. Men til spørsmålet. Om jeg hadde gått innom et par butikker med søknad, tror dere at den som ansetter selgere ville vurdert en 16/17 år gammel gutt til en slik jobb? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Du hadde hatt større muligheter før finanskrisa slo til. Det er alltids behov for ekstrahjelper, men jeg har inntrykk av at dette ikke akuratt er tiden for ansettelser - heller permiteringer og minimumsbemanning. MEN - det skader aldri å prøve. Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Du hadde hatt større muligheter før finanskrisa slo til. Det er alltids behov for ekstrahjelper, men jeg har inntrykk av at dette ikke akuratt er tiden for ansettelser - heller permiteringer og minimumsbemanning. MEN - det skader aldri å prøve. Det er sant, men om man ser bort fra finanskrisa, tror du en arbeidsgiver ville vurdert en 16/17 åring? Er nok av butikker og kjeder i nærheten, så søke et par steder kommer jeg nok til å gjøre uansett, og får jeg ikke jobb innenfor akkurat det, så fins det jo andre jobber for tenåringer jeg kan søke på. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 De vil nok ikke utelukke deg. Jeg kjenner flere som har blitt ansatt allerede i alder av 16 i elkjeder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå