Lurifaksen Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Hva er det jeg gjør feil siden det alltid kommer feilmelding om T_string? Parse error: parse error, unexpected T_STRING in G:serverwwwindex.php on line 7 Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Hva er det jeg gjør feil siden det alltid kommer feilmelding om T_string? Parse error: parse error, unexpected T_STRING in G:serverwwwindex.php on line 7 jeg vil velge å tro at det er noe med din bruk av windows som gjør denne linja litt feil for deg: $img = directory('./', array('.gif', '.png', '.jpg')); prøv deg fram med å snu slashen og sånt. Sikker på at har skrevet riktig bane til katalogen? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Hmm. Jeg fikk det til å funke nå. Tusen takk! Det var akkurat slik jeg ville at det skulle bli! Grunnen til den der parse error greien tror jeg skyldes at funksjonen ødelegger ting. Nå når jeg fikk det til å fungere tok jeg "siter" på innelegget ditt slik at jeg fikk hele teksten din i ren, vanlig tekst. Hvis det er det som var problemet, forklarer det hvorfor en del modifiskasjoner i forumet mitt heller ikke fungerer! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 OK, ja det forklarer jo ganske mye, men man lærer så lenge man lever. da jeg trodde problemet ditt var forskjellen på skråstrek bruk ved unix og dos lette jeg litt rundt og fant noe som kan hjelpe hvis en eller annen skulle få problemer med det en gang: $path = ereg_replace("[]", "/", $path); fra dos til unix $path = ereg_replace("/", "[]", $path); fra unix til dos har ikke testet det da jeg ikke har noe behov eller mulighet selv(har ingen win baserte servere), så jeg garanterer ikke no men jeg tror det skal fungere. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 kom på en ting med tanke på denne posten nå, hvis man bruker thumbnail on the fly, blir jo scriptet lastet mye tregere, og hvis man bare setter width og height til mye mindre enn bildets størrelse blir hele bildet lastet alikevel så det går like tregt som å laste med vanlig størrelse, men ideen min er: scriptet skal lete etter en mappe ved navn "thumb(e.l.)" hvis den finnes blir bildene lastet fra denne men med linker til hoved bildene, hvis den derimot ikke finnes(altså første gang man kjører scriptet) lages mappa og det lages thumbnails av alle bildene som da blir sendt til denne mappen. gidder ikke begynne å skrive på det ennå, tenkte bare få noen synspunkter først. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Det kommer jo selvfølgelig helt ann på hvor store bildene er og hvor mange det er, men en funksjon som automatisk lager thumbnails er ingen dum ide. Du må vel bruke GD eller hva det heter (gir PHP endel bilderedigeringsmuligheter). Jeg har aldri prøvd denne så jeg vet ikke hvordan kvaliteten blir... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Det kommer jo selvfølgelig helt ann på hvor store bildene er og hvor mange det er, men en funksjon som automatisk lager thumbnails er ingen dum ide. Du må vel bruke GD eller hva det heter (gir PHP endel bilderedigeringsmuligheter). Jeg har aldri prøvd denne så jeg vet ikke hvordan kvaliteten blir... er sjuk nå og har litt lite å finne på så jeg begynte likesågodt å skrive på det for noen timer siden, bruker GD, kvaliteten pleier å bli veldig fin med GD, legger vel ut scriptet når jeg får det ferdig. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 hadde litt problemer med å laget thumbnailsene på riktig måte, men så fant jeg en class på hotscripts.com som gjorde nesten akkurat det jeg prøvde å oppnå så jeg skrev den om litt, delte scriptet i en index fil som leter igjennom mappen etter bildefiler og så bruker class fila til å lage thumbnails alt den finner og legger de nye thumbnailsene i en undermappe kalt thumb, før den så tilslutt kjører et script som viser alle thumb'ene i tabell med linker til de originale bildene. link til å prøve scriptet er: http://magikern.sytes.net/code/projects/resize/ i samme mappen har jeg også lagt ut et script ved navn: show_source.php kjør dette for å finne kodene, så nå vil jeg gjerne ha en haug med tilbakemeldinger, si i fra hvis noe ikke fungerer helt eller kanskje noe bør endres litt, på. sånn forøvrig må bilder som skal brukes legges i samme mappe som scriptene. bare til slutt: jeg er ikke noe flink til å skrive komentarer så det kan kanskje se litt rotete ut innimellom, men hvis en eller annen har lyst til å rydde opp og skrive inn notiser så værsågod. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 ser nå etter å ha testet noen ganger at det er noen småting som kan endres på litt $imgperline bør settes til 4 istedenfor 5, 3 går sikkert også greit siden jeg anser det som bedre at bildene beholder samme høyde/bredde forhold ser jeg nå at det ser litt rotete ut med bilder i litt forskjellige størrelser omhverandre når tabellen kommer frem, men jeg tror alikevel det blir bedre sånn i det lange løp. kanskje det blir bedre å sette $to i index_1.php til 50 istedenfor 100. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Likte denne jeg , men hadde det ikke vært en god ide å få den til å ikke lage nye thumbs vær gang? Dette tar en god del cpu-kraft, og min pc på 133mhz klarer ikke mer enn ca 10 bilder på 30sec Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Likte denne jeg , men hadde det ikke vært en god ide å få den til å ikke lage nye thumbs vær gang? Dette tar en god del cpu-kraft, og min pc på 133mhz klarer ikke mer enn ca 10 bilder på 30sec det er vel bare å legge inn en funksjon som sjekker om det finnes en thumb av det aktuelle bildet eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå