Gå til innhold

Mest Badass dyr på planeten som ikke er menneske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må det være et eksisterende dyr? Hvis ikke er velocioraptoren harcore badass. Disse små dinosaurene opererte i flokker og kunne drepe bytter mye større enn dem selv uten problemer.

 

Hvis det må være et eksisterende dyr så går jeg for krokodiller og aligatorer. Disse dyrene har nesten vært uforandret siden dinosaurenestid, derfor er de (sammen med haiene) meget perfeksjonerte dyr. I sitt rette element er de praktisk talt uslåelig.

Lenke til kommentar
Og jeg har fremdeles ikke sett noe dyr som er mer badass enn en spermhval,(selv om bjørnedyr kommer nærme)

En tiger eller en flodhest har sine ting, men jeg tviler sterkt på at noen av dem kan senke et skip på 300 tonn

Kjem heilt an på kva du legg i "badass" det. Det er sjølvsagt enkelt å velge det største dyret, men i så fall er jo denne tråden ferdig etter første post.

Lenke til kommentar
Bjørnedyr er ikke insekter, men er det dyr, og det er insekkter også, ALLE levende vesner under domenet Animalia er et dyr

Da skulle du kanskje spesifisert det, for på Norsk så skiller vi mellom dyr og insekter. Animalia er vel bare den vitenskaplige gruppen av dyr/insekter/fisk/whatever som har så og så mange celler eller noe slikt. Altså, det er en ekstremt stor gruppe. Nesten altomfattende.

Nei Animalia er bare det vitenskaplige navnet på dyr, og dyr inkulerer alle oganismer med flere celler,

Det er vel strengt tatt nøyakig det jeg sa? Poenget mitt står fortsatt though, hvis man sier "dyr" på norsk så er gjelder ikke insekter. :)

 

T-rexen må vel forresten ha vært ganske badass i sin tid. Ikke mange som kunne hamle opp med den. Evt. gigant-haiene som fantes på den tiden.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Megalodon

 

Sjekk ut bilde av den haien forresten, den grønne er en great white til sammenligning..

Megalodon_scale1.png

Endret av Mushaboom
Lenke til kommentar
Bjørnedyr er ikke insekter, men er det dyr, og det er insekkter også, ALLE levende vesner under domenet Animalia er et dyr

Da skulle du kanskje spesifisert det, for på Norsk så skiller vi mellom dyr og insekter. Animalia er vel bare den vitenskaplige gruppen av dyr/insekter/fisk/whatever som har så og så mange celler eller noe slikt. Altså, det er en ekstremt stor gruppe. Nesten altomfattende.

Nei Animalia er bare det vitenskaplige navnet på dyr, og dyr inkulerer alle oganismer med flere celler,

Det er vel strengt tatt nøyakig det jeg sa? Poenget mitt står fortsatt though, hvis man sier "dyr" på norsk så er gjelder ikke insekter. :)

 

T-rexen må vel forresten ha vært ganske badass i sin tid. Ikke mange som kunne hamle opp med den. Evt. gigant-haiene som fantes på den tiden.

Dyr ;) .

Lenke til kommentar

jo, dyr på norsk inkulderer insekter,

 

At du tydlivis blander pattedyr og dyr har ikke noe å si på hva som egentlig er, insekt er et DYR, det er et leddDYR, sammen med krepsDYR, og edderkoppDYR.

 

At du og andre nordmen ikke kan klassisiering av dyr hjelper ikke, insekter er dyr om du vet det eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vil nominere saltvannskrokodillen. Svære jævler. Noen badass drapsmaskiner, men en kjær familiekar. Tar ned det meste og er i slekt med fugler :cool: .

 

 

Når jeg først så emnetittelen tenkte jeg med en gang "tøffeste" dyr/skapning. Hvile dyr som bruker unike metoder, eller rå kraft på hver sin måte.

 

Andre kandidater som ikke nådde helt opp i mine øyne (som ikke er nevnt):

Klovnefisker (Nemo ;) )

Kakerlakker

Bombebiller (Bombardier Beetles)

Goliathbille

Lenke til kommentar

Soldatmaur!

post-118148-1232664642_thumb.jpg

De er blinde, store og lager maurtuer ved å bite seg fast i hverandre. Dronningen bor inne i tuen og legger massevis av egg. Når det begynner å bli lite mat i området rundt tuen migrerer de. I lange tog med millioner av maur gnafser de i seg øgler, slanger, geiter, griser, skorpioner og fugler!

 

Bare tenk å se et sånt tog komme mot deg! Er nok følelsen av å holde en stankelbein i hånden ganger 10! :ph34r:

Lenke til kommentar
Isbjørnen som verdens største, kjente og angivelig farligste landrovdyr.

Tror flodhesten tar livet av flest mennesker på jorda. Hvis vi snakker om store landdyr.

Nå bor det vel mer mennesker hvor flodhestene lever, flere flodhester enn isbjørner og de menneskene som bor rundt flodhester har vel mindre mulighet til å forsvare seg mot dem, eller hva?

Lenke til kommentar
Isbjørnen som verdens største, kjente og angivelig farligste landrovdyr.

Tror flodhesten tar livet av flest mennesker på jorda. Hvis vi snakker om store landdyr.

Nå bor det vel mer mennesker hvor flodhestene lever, flere flodhester enn isbjørner og de menneskene som bor rundt flodhester har vel mindre mulighet til å forsvare seg mot dem, eller hva?

Jo, men isbjørner kan skremmes. Alle bjørner unngår konflikter hvis de kan. Det samme kan ikke sies om flodhester. De er størst og de vet det. (:

Lenke til kommentar
Isbjørnen som verdens største, kjente og angivelig farligste landrovdyr.

Tror flodhesten tar livet av flest mennesker på jorda. Hvis vi snakker om store landdyr.

Nå bor det vel mer mennesker hvor flodhestene lever, flere flodhester enn isbjørner og de menneskene som bor rundt flodhester har vel mindre mulighet til å forsvare seg mot dem, eller hva?

Jo, men isbjørner kan skremmes. Alle bjørner unngår konflikter hvis de kan. Det samme kan ikke sies om flodhester. De er størst og de vet det. (:

 

Kan vel ikke sammenligne noe som bor i helt forskjellige miljøer og på to sider av jorden.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=540118

 

Dette var da forferdelig, men det viser også spermhvalens største svakhet. Det er vel også andre havdyrs svakhet.

Endret av Tor92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...