Lapp1 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Plages litt med hakking på bærbare pcen min, som jeg fikk idag. Den hakker kunn på spill generelt, og når man har på "HD" mode på youtube. Har ikke merket noe hakking noe annen plass, men har ikke gjort stort heller. Kan egentlig ikke si så mye om pcen, annet enn at det er en Asus X59SRseries. Står i hvertfall det på den, hehe. Prøvde å laste ned og installere drivere til grafikk kort, men installeringen gikk utrolig fort, så tviler litt på at noe ble installert. Er det noe jeg har glemt å lastet ned , evt noe galt med pcen? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 sjekka at maskina ikke står på strømsparer? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kva type spel er da du prøve å kjøre? Kan du si noko om Antivirus eller noko som bruke veldig mye system ressurser fra pc-en? Skal ikkje vere noko problem for ein vaneleg laptop å kjøre HD Youtube prøvde nettop med gamle XPS som er snart 3 år gammal og den hadde ingen problem med det. Så kan sjå om noko kjøre i bakgrunnen hadde det vore fint Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hm, sto på entertainment. Endret til high performance, men hakkinga er fortsatt der Edit: Prøvde å kjøre wow, men hakka på logon screen så orka aldri å prøve å spille spillet. Antar det hakker der og. Hm, vel. Firefox bruker 171,000 - den som tar mest, resten ligger på 5-10 000 og rundt der. Bruker norton om det skulle ha noe med saken å gjøre (antivirus) Kjæresten min har også en nokså ny laptop, den hakker også. Er nok noe jeg/vi ikke har installert tenker jeg - kan bare ikke skjønne hva. Endret 21. januar 2009 av golemm Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vist du snakke om Youtube HD kan det vere at det hakke fordi den ikkje har lastet ned nokk og går mellom play og buffring heile tiden Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Tj-nome ; tenkte på det jeg og, så lot den buffre hele filmen. Same results. Edit : Har nettopp restarta den pga noe oppdateringer, så det tror jeg ikke er problemet. Endret 21. januar 2009 av golemm Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Får man lov til å spørre om du har kjørt windows update slik at du har alle de nyeste driverne? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Oi, heh. ja. *kremt* Så det var flere oppdateringer nå, trodde jeg hadde gjort det like etter jeg fikk den. Huff. Får prøve det da tenker jeg Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Likavel sjølv om den kjøre oppdatering skal det ikkje gjøre att performance dett ned så kraftig at den ikkje klare spele lette spel eller spele i HD på Youtube. Kan vere at Internett Explore har så felt med Addons at det forsinker Nettlesaren men skeptisk til da siden pc skal vere ny, Men du får prøve med oppdateringene vist problemet ikkje er løyst så får me prøve deverse små ting Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Oi, heh. ja. *kremt* Så det var flere oppdateringer nå, trodde jeg hadde gjort det like etter jeg fikk den. Huff. Får prøve det da tenker jeg 3 ganger holder det å kjøre windows update på en nyinstallert maskin, men en gang holder ikke for å få ned alt av drivere. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 hva er spesifikasjonene btw? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Tipper det er desse fra navnet Asus X59SR Spesifikasjoner: Intel® Pentium® Dual Core Processor T3200 2.0 GHz. 15,4" WXGA skjerm, "crystal clear" med oppløsning på 1280x800 ATI Mobility™ Radeon® HD 3470 skjermkort med 512MB dedikert minne 3GB minne, type DDR2 So-dimm 250GB harddisk, 5400 RPM Kombinert DVD og CD leser og brenner Innebygget trådløst nettverkskort Innebygget webkamera Innebygget 8i1 kortleser Leveres med Vista Home Premium operativsystem Endret 21. januar 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Så rett ut det. Har kommet seg til nr 13 av 46 i windows updates nå. Ganske mange, så regner med det er det. Nesten flaut at det var problemet Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Må nesten lage en ny post for å få oppmerksomhet. Har gjort alt av updates nå, men ingen forandring. Hakker som ett uvær på logon skjermen i wow enda, samme som i stad med youtube og. Blir litt fortvilt Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 hva slags antivirus brukes? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 hva slags antivirus brukes? jeg ville prøvd følgende: avinstallert/slått helt av NortonAV avinstallert gpu driver avinstallert chipset driver lastet ned og installert nyeste chipset driver og gpu driver. prøvd å kjøre live-cd av noe slag for å sjekke performance der? mvh Lenke til kommentar
S.L.F Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Få ned dette: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst...egrated-vista32 og skaff deg siste Direct x redist sjekk så i catalyst om det er noe strømmsparings funksjon aktivert i driveren. Sjekk også bios om det er noen instillinger dær som driver med strømmsparing Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 eller skru av vertical sync på skjermkortet Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Vertical sync skal ikke ha noe å si når man spiller av film på youtube. Der er det vel kun flashplayer / silverlight som tar seg av jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå