Gå til innhold

Noen mener Barack Obama er en antikrist - hva mener dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, om du legger sammen alle bokstavene i navnet til Neo på hebraisk, får du 666, ettersom alle bokstaver på hebraisk har sin egen tallkombinasjon.

Jeg hørte at navnet Nero ble 666, fra den romerske keiseren. Forklar gjerne nærmere med kilder hvorfor Neo blir 666, og hva da med Nero? 667?

Lenke til kommentar

Barak Obama er vel så langt unna "Antikrist" man kan komme.

 

Tvertimot er han sansynligvis for god og snill til å kunne overleve på sikt (muligens bokstavlig talt)

 

Ser for meg;

 

a) han blir drept (dele skjebne med JFK og MLK)

b) han blir desillusjonert og stiller ikke til gjenvalg

Lenke til kommentar

Den store ironien med høyresiden i USA er at de er alt de hevder å være redde for: George W. Bush, republikanerne, og de kristne i USA er anti-krist. Og de ligner mer på Iran, enn de gjør Europa.

 

Evangelistene (oppimot 30-40% av befolkningen) er imot kunnskap, imot vitenskap, imot helsetjenester for alle, imot alle former for sosiale stønader, imot ytringsfrihet, imot religionsfrihet osv.

 

Obama vil ha helse for alle, sosialstønader, rettferdighet, ytringsfrihet... han er mer lik Jesus enn noen amerikansk president har vært på lang, lang tid. Men som amerikansk president må han selvsagt svelge tonnevis av kameler og hevde seg selv som moderat, kristen osv. mens han i realiteten sansyneligvis er både ateist og marxist.

Lenke til kommentar
Jepp, om du legger sammen alle bokstavene i navnet til Neo på hebraisk, får du 666, ettersom alle bokstaver på hebraisk har sin egen tallkombinasjon.

Jeg hørte at navnet Nero ble 666, fra den romerske keiseren. Forklar gjerne nærmere med kilder hvorfor Neo blir 666, og hva da med Nero? 667?

Jeg beklager min uheldige lille skriveleif, jeg håper jeg ikke blir sendt til grammatikkhelvetet for å brenne i en evighet.

Lenke til kommentar

Adolf Hitler er nok den personen i historien som ligner mest på antikrist. I begynnelsen ble jo han sett på som en stor politiker, og i Tyskland var jo han redningsmannen som skulle få landet på fote igjen. Eneste forskjellen mellom ham og antikrist er at han ikke lyktes og at "harmargadon" ble utkjempet i Normandie.

 

Bibelen har sitater som kan tolkes i uendelige forskjellige måter. Derfor stemmer omtrent alt, uansett hvordan du snur eller vender på det.

Lenke til kommentar

I følge Bibelen så skal jorda gå under nå det kommer en mørk mann til makten i " det store landet". Husker ikke helt hvor det sto:P

Det store landet kan jo refereres til som USA!

 

Tenk litt på det. Det kommer en mann som lover alt godt og at alt skal bli bedre. Tror nok de fleste vil bli skuffet når man ser at Obama ikke får gjort halvparten av det han sier.... Historien er ikke på hans side for å seie det slik....

Lenke til kommentar

Mye artig lesing her. Spørsmålet forutsetter uansett at man tror på menneskeskrevne eventyrhistorier som ikke kan etterprøves vitenskapelig. Det hele ramler ned på hva man "tror" på: Barnelære eller selvstendige refleksjoner basert på fakta.

 

Ps. Biblene er forresten omskrevet/redigert/klippet og tillagt nytt stoff tusenvis av ganger. Hvilken utgave er i så fall "riktig" ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
I følge Bibelen så skal jorda gå under nå det kommer en mørk mann til makten i " det store landet".

 

Det tror jeg ikke noe på...

 

 

ikke det at jeg tror på det jeg heller. Man skal ta all litteratur med en klype salt :p

 

Nei, jeg mener, jeg tror ikke noe på at det står i bibelen. :D

Lenke til kommentar
I følge Bibelen så skal jorda gå under nå det kommer en mørk mann til makten i " det store landet".

 

Det tror jeg ikke noe på...

 

 

ikke det at jeg tror på det jeg heller. Man skal ta all litteratur med en klype salt :p

 

Nei, jeg mener, jeg tror ikke noe på at det står i bibelen. :D

 

Jau det gjør nok det, men man kan jo tolke bibelen på hundrevis av måter hvis man vil.

 

Var forresten ikke jeg som har lest det ,men det var ei venninde av meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...