Gå til innhold

Noen mener Barack Obama er en antikrist - hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Jeg tror at Barack Obama kan være Antikrist. Men jeg tror ikke at han er det.

Nåp ble jeg nysjerrig: Hva er det som gjør at Obama i dine øyne "kan" være AntiKrist?

Vi får vel se i 2012, antar jeg. Det er visst da verden skal gå under, eller noe sånt.

På tide å avertere huset til salgs da, så tregt som boligmarkedet er idag kan det fort bli 2012 før det er solgt... :D

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Åpenbaringene sier ikke noe av dette. Det høres ikke logisk ut at en ekte kristen ville tillate seg å forvrenge Guds ord, siden det er helligbrøde. Og hvis formålet i utgangspunktet var å advare andre kristne, ville de neppe bløffet med sine bibelsitater, siden mottageren gjerne kan den på rams selv.

Problemet er jo det at bibelen må tolkes og her finnes det utallige versjoner. Vi har katolikker og protestanter og en rekke andre kristne trosretninger som alle tolker bibelen forskjellig. Skulle tro at det var lett å finne noen sitater som kan "bevise" at Obama er antikrist. Noen tolkninger er vel også mer urealistiske enn andre.

Jeg tror det er det som har skjedd, en tulling har tolket bibelen på en veldig spesiell måte. De fleste kristne vil nok neppe godta en slik tolkning, men det finnes noen få fanatikere og ektstremister som godtar denne tolkningen. Med internett er det også lettere for slike å finne sammen og spre sitt budskap.

Lenke til kommentar
Problemet er jo det at bibelen må tolkes og her finnes det utallige versjoner.

Tolkes kan den, men her er det snakk om sitater. Om du finner en bibeloversettelse som sier at antikrist skal være muslim er du god, siden Johannes skrev sine brev og Åpenbaringene flere hundre år før Muhammed ble født. (Riktignok var han profetisk, men det får være grenser...)

Vi har katolikker og protestanter og en rekke andre kristne trosretninger som alle tolker bibelen forskjellig. Skulle tro at det var lett å finne noen sitater som kan "bevise" at Obama er antikrist. Noen tolkninger er vel også mer urealistiske enn andre.

Nå har jeg bladd i en del ulike bibelversjoner opp gjennom årene, og de er ikke så ulike i ordlyd, selv om noen er modernisert rent språklig. Men tolkningene varierer selvsagt.

Jeg tror det er det som har skjedd, en tulling har tolket bibelen på en veldig spesiell måte. De fleste kristne vil nok neppe godta en slik tolkning, men det finnes noen få fanatikere og ektstremister som godtar denne tolkningen. Med internett er det også lettere for slike å finne sammen og spre sitt budskap.

En tulling kan det nok ha vært, men han/hun/de har altså jukset med bibelsitatene.

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om oversettelse, men om tolkninger. Ville tolkninger. Denne er tatt fra Bloggen Obama the Anti-Christ

# Revelation 13:5 And there was given unto him a mouth speaking great things and blasphemies; and power was given unto him to continue forty and two months.

Obama has spoken great things about "Change" and new prosperity for the world, written a book called "The Audacity of Hope." Many would say his argument that he is the best pro-life candidate is a blasphemy.

42 months is about the length of a presidential term.

Dette er på samme nivå som de villeste konspirasjonsteoriene. Logikk og kristisk tenking går dårlig sammen med blind tro. En utrolig dårlig og unøyaktig tolkning, men han har ikke jukset med sitatet (kapittel 13 i åpenbaringen kan leses i linken under).

Men du er inne på noe. Man trenger ikke å nevne spesifikke sitater, det holder lenge å bare henvise til åpenbaringen (revelations). Her dekonstruerer snopes.com myten om at åpenbaringen advarer mot Obama.

Ellers så er det jo ikke noe bevis for en "ekte troende" at bibelen ble skrevet lenge før Islam oppsto. Gud simpelthen forutså Islam da bibelen ble skrevet. Ikkeno problem der nei. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg visste egentlig det fra før av, men hvorfor Obama? Hvorfor ikke Gandhi? Er dette noe de amerikanske erke republikanerene har spredd ut?

Vil eigentleg ikkje samanlikne Obama og Gandhi.

Obama har det i kjeften, Gandhi har det i hjartet og i handlingane.

Gikk en dokumentar på NGC for en tid tilbake, i "Bible"-serien deres som omhandlet endetiden og antikrist.

Der ble antikrist fremstilt som en dyktig og godt likt fremstående politiker, så Obama har hvertfall noen likhetstrekk...

Langt ifra.

Når han skulle være det kan vi stryke han med ein gong.

Lenke til kommentar
Jeg tror at Barack Obama kan være Antikrist. Men jeg tror ikke at han er det.

Nå ble jeg nysjerrig: Hva er det som gjør at Obama i dine øyne "kan" være AntiKrist?

Det skjer når halvparten av verdens jøder skal vende tilbake til Israel (5/11 mill bor i Israel nå), han skal regjere i 42 måneder (som er NEEESTEN 48 månedet, som han sitter i office :p ), han vil være verdens mest populære menneske (han er for øyeblikket verdens mest kjente menneske(har jeg "hørt")), han skal lede en hær på 200 000 (dagens USMC er vel på 150 000 og han har lovet å øke den med 50 000, tror jeg :p ) og de skal ride på hester som spruter ild (tanks), han er vel lite begeistret for Israel og det avgjørende slaget mellom godt og ondt skal skje på Hermagheddon utenfor Jerusalem. I tillegg skal han overleve et dødlig sår, så om han blir skutt og overlever, vil jeg vurdere å begynne å bekymre meg.

Men dette er tatt i fra Bibelen, mao. ingenting å bekymre seg for. Jeg ser muligheten, men jeg tror ikke på det.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Gikk en dokumentar på NGC for en tid tilbake, i "Bible"-serien deres som omhandlet endetiden og antikrist.

Der ble antikrist fremstilt som en dyktig og godt likt fremstående politiker, så Obama har hvertfall noen likhetstrekk...

Helt sikkert det, men forestillingen om antikrist forutsetter jo at det finnes en gud (og en kristus). Etter min mening er jo det mer enn tvilsomt..

Lenke til kommentar

For det første: Johannes evangelie er bare tull. Det er skrevet av en mann som antaglig har store personlighetsforstyrrelser, typisk en person vi ville puttet i en trang trøye i dag.

For det andre: Antrikrist = keiser Nero. Alle rasjonelle bevis (bortsett i fra at Johannes sine spådommer om dommedag ogsåvidere ikke slo helt til) tyder på det. Alt annet er bare missforstått tolkning utført av evangeliske kristene som synes det ville vært fantastsk om dommedag snart kommer og at alle bortsett fra 2 mill kristene dør en vanvittig grusom død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...