Eivind218 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei. har denne coden; <?php include "config.php"; class registrer { var user = $_POST[username]; } ?> <form method="POST" action=""> Brukernavn: <input type="" name="username" value="" /><br /> </form> Ved bruk av den , Får jeg error: Parse error: parse error, expecting `T_VARIABLE' in C:\wamp\www\oop\index.php on line 7 Takk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hvorfor i det hele tatt tilegne verdier på den måten? Hvis du absolutt ønsker å bare kopiere innholdet, så kan du gjøre det i construct(). Ser ikke akkurat vitsen, da den uansett ligger i $_POST. (Årsaken til feilmeldingen kommer for øvrig av at du ikke kan dynamisk tilegne variabler default verdier) <?php class Registrer { private $user; public function __construct () { $this -> user = $_POST['username']; } } ?> Endret 21. januar 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Og den kan bli hentet ut utenom function __construct? i bare class registrer? eller må jeg kalle på den? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Postdata kan hentes ut fra over alt. Det er en såkalt superglobal. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) private $user; private $pass; private $pass2; public function __construct () { $this -> user = $_POST['username']; $this -> pass = $_POST['password']; $this -> pass2 = $_POST['password']; } La til 2 variabler, Men hvorfor private $user; private $pass; private $pass2; Helt først? Og må jeg kalle opp selve funksjonen, for å hente info fra funksjonen? ikke fra $_POST Endret 21. januar 2009 av Eivind218 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) __construct() er noe som kalles i det en klasse instansieres, ikke noe du trenger å kalle selv med andre ord. Endret 21. januar 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Det var vel egentlig alt jeg lurte på! Takk! Lenke til kommentar
Harald B Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ved bruk av den , Får jeg error:Parse error: parse error, expecting `T_VARIABLE' in C:\wamp\www\oop\index.php on line 7 Årsaken til feilmeldingen kommer for øvrig av at du ikke kan dynamisk tilegne variabler default verdier Vil bare kverulere litt å si at denne feilmeldingen kommer fordi han har utelatt $ i variabelnavnet. Dersom dette hadde blitt rettet ville han fått en feilmelding relatert til problemet du nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå