RAD1V Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 har både hørt at den er veldig enkel og at den er veldig vanskelig. noen som har hørt eller erfart om hva som vanligvis stemmer her? dette gjelder vg2 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 noen som vet hvor jeg kan finne gammle eksamener? har googla litt, finner ikke noen riktige. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ligger på udir.no men når jeg skulle opp i privatist sist høst måtte vi ha ett passord, som læreren måtte søke om elns Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Man får medbrige lærebok, mao. ikke spes vanskelig Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Privatist eksamen i kroppsøving? Aldri hørt om. Hvordan går det an? Jeg ble ihvertfall vurdert ut ifra en styrketest, en 3000 meter og en treningsrapport. Skal man liksom bare slippe unna med teori på eksamenen da? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg tok privatist eksamen i kroppsøving. Jeg kan umiddelbart avkrefte at man får ha med lærebok, for noe fjolleri, det er det teiteste jeg har hørt. Selve eksamen er helt dustete spør du meg. Jeg fikk i oppgave å lage et treningsopplegg der jeg gjennom teori og kunnskap skulle beskrive hvordan man kunne trene seg opp ved hjelp av dans som virkemiddel. For noe vås. Fikk fire, litt misfornøyd. Syntes jeg kunne fått utdelt en bedre oppgave, der det var lettere å vise hva man hadde fått med seg av teori. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 takk for infoen. hjelpemidler avgjøres lokalt har jeg lest Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg tok privatist eksamen i kroppsøving.Jeg kan umiddelbart avkrefte at man får ha med lærebok, for noe fjolleri, det er det teiteste jeg har hørt. Selve eksamen er helt dustete spør du meg. Jeg fikk i oppgave å lage et treningsopplegg der jeg gjennom teori og kunnskap skulle beskrive hvordan man kunne trene seg opp ved hjelp av dans som virkemiddel. For noe vås. Fikk fire, litt misfornøyd. Syntes jeg kunne fått utdelt en bedre oppgave, der det var lettere å vise hva man hadde fått med seg av teori. Dette kan jeg BEKREFTE etter å ha vært i kontakt med Oppland eksamenskontor. I kunnskapsløftet får man bruke alle hjelpemidler utenom kontakt med elever og internett. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hva med reform 94 eksaminander da? De får ikke ha med noen ting! Det kommer til å utgjøre stor forskjell? Jeg ser det er lokal sensur, er det slik at skolen bestemmer hjelpemidlene da? Endret 23. januar 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Folk som gikk reform 94 kan ta kunnskapsløftefaget. Eksamenene er lokalgitt, men hvilke hjelpemidler som kan brukes avgjøres av udir. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg tok privatisteksamen i kroppsøving. Det var steinenkelt. Oppgaven var å skrive en tekst som skulle motivere medelever til mer fysisk aktivitet. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Så "kunnskapsløftet" består i at man får lese alt rett ut av boka før man svarer på spørsmålene? Hvis folk ikke har lest boka før eksamen så tror jeg jaggu ikke det blir rare kunnskapsløftet.. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Enig. Selv har jeg sluttet i kroppsøving. Å meldt meg opp som privatist i reform 94 (for eksamenskontoret hadde IKKE på det tidspunktet lagt ut eksamen for faget i kunnskapsløftet) Det gjor det etter at jeg hadde meldt meg opp i reform 94 og betalt. Teit. Jeg synes det er feil at jeg skal måtte kunne hele boka på rams, mens de andre kan bare ta med seg hele pensum på eksamen. Selvfølgelig må de lese litt, men det blir mye lettere for dem. Endret 24. januar 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Vel, det gjelder jo absolutt alle skriftlige fag. Man får medbringe lærebok til norskeksamen, matteeksamen, engelskeksamen, fysikk, kjemi, und zu weiter.. Alle hjelpemidler er tillatt utenom kontakt eksaminander imellom og internett. Det er er ikke verre enn å lese om diverse litterære perioder man har forsømt å pugge mens man har norskeksamen. Endret 24. januar 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Vel, det gjelder jo absolutt alle skriftlige fag. Man får medbringe lærebok til norskeksamen, matteeksamen, engelskeksamen, fysikk, kjemi, und zu weiter.. Alle hjelpemidler er tillatt utenom kontakt eksaminander imellom og internett. Det er er ikke verre enn å lese om diverse litterære perioder man har forsømt å pugge mens man har norskeksamen. Så da må jeg klare meg uten noen ting ? Jeg sa der sto at hjelpemidlene avgjøres lokalt av skolen. Der sto ikke noe på udir. Hva tror dere? Endret 24. januar 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Jeg tror du skal ta kontakt med ditt respektive fylkes eksamenskontor. [email protected] to me Hei, Når det gjelder KRO1003 er alle hjelpemidler tillatt unntatt internett og kommunikasjon med andre. KRO1003 er en skriftlig lokalt gitt eksamen. Jeg kjenner ikke til tittel på hvilke lærebøker som benyttes, men de er lov og medbring til eksamen. Endret 24. januar 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå