Rudde Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hvor får jeg taki en cdi boks? Jeg har lett litt på speedoptions men jeg aner jo ikke hva slags del jeg leter etter. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 om du skal ha ny cdi boks må du til forhandler. den koster ca 1000kr. har ikke sett noen som lager uplombert cdi til den enda, men kommer vell en dag. eneste er dette http://www.speedoptions.no/index.php?main_...f601a0606c1736d men det er alt for dyrt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Så jeg kan få den til å gå i 45 km/t ved å stappe potta full av plomber? Og hva gjør en Yamaha DT50X når det er boret hull i den saken? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 bare stapper den full av plomber ja skal visst funke. etter du har borret cdi plomba, plomba i potta så gjør den kanske 70-80? bør sette på tyngre drev. husk å bytte dyse om du har plomba i potta!! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Bytte dyse? Har jeg plobe i potta? Trodde det var denne cdi boksen som var "ploba" jeg? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) er en plombe i potta og en i cdi boksen vis du ser på potta så ser du at helt i begynnelsen på den nede ved motoren så ser du at den er delt og boltet sammen. det er og noen sveiser der som gjør at du egentlig ikke skal kunne skru dem opp, men du kan bruke vinkelsliper eller jernsag og få dem vekk. gå ut å se på mopeden så skjønner du etter du har skrudd potta fra hverandre så ser du plomba inni der. ser vell ut som en ring eller noe sånn. den banker du ut eller noe sånn. bare få den ut dysa sitter i forgasseren og må byttes når du tar plomba slik at motoren får mer bensin håper du forstod ta resten på pm om du har flerne spørsmål til meg er trosalt en annen fyr sin tråd Endret 1. oktober 2009 av Markelure Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Takker og bukker, men hvordan får jeg fikset det om jeg eventuelt skal ha den til å gå i 45 km/t igjen når jeg skal selge den? Det skal visst gå ann å lodde igjen hullet man borra i cdi boksen og da skal turtallsperra funke igjen, men kan ikke bekrefte det Endret 1. oktober 2009 av Vegar(d) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Har fått ut plomba av min nå, men den går fortsatt i 53 Km/t på max bortover, men den kommer fortere opp i fart og den kjører maxspeed oppover, men den stygge cdi boksen ødelegger alt! Hvor får jeg taki en cdi boks uten denne sperren? Og er det noen som kan anbefale meg noen ny dyse og luftfilter? Endret 7. mai 2010 av Rudde93 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Diskusjon rundt trimming av moped er ikke tillatt på forumet vårt. Tråden stenges. (Burde vært stengt alt i høst). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg