Gå til innhold

Nokia N82, LG Secret eller LG Renoir?

Muse

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg en ny mobil. Har undersøkt en god del, men jeg kan fortsatt ta feil. Føl fri for å rette på meg hvis jeg sier noe feil som spesifikasjonene nedenfor.

Noe av det jeg prioterer høyest er kamera. Da kunne LG Renoir virke som den åpenbare valget, ettersom at den er på 8 megapixel kamera. Samtidig filmet den video i høy kvalitet. Grunnen til at jeg fortsatt er usikker, er fordi vi har Nokia N82 som virker bedre på så å si alt annet (N-gage, musikk osv) enn kamera (uten at kameraet er dårlig, den er jo faktisk fortsatt kjempe bra). Senere oppdaget jeg LG Secret. Den ser ut til å ha bra kamera, rålekker design og er generelt like bra som Renoir på andre områder, alt dette til en lavere prisklasse.

Det er visse ting jeg fortsatt ikke er helt sikker på om spesifikasjonene. Jeg har sett noen videoer filmet med kameraene, og da høres det ut som om Nokia N82 tar opp lyden en god del bedre enn de to andre mobilene. Er det riktig? Renoir ser ut til å ha en såkalt manual fokus, at man må trykke på skjermen der den skal fokusere i bildet. Blir det ikke da litt vanskelig å ta sånn bilder av seg selv og venner (ja, sånn typiske fjortiss, nettby bilder)?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan trygt anbefale n82... en av de beste nokia mobilene på lenge...

og btw flere megapixel gir ikke bedre bilde.... er optikken alt avgjøres...

har selv sett 5MPX mobil som har mye dårligere bilde en 2MPX fra samme produsent.... mye MPX er bare om man skal ta bilder med stor oppløsning... 2MPX er jo allerede 1600x1200

Lenke til kommentar

riktig at mp ikke er alt vis man skal ha bra kamera, men av desse har LG Renoir best kamera.

litt vanskelig valg men tenk på om du vil ha vanelige taster eller touch screen.

jeg bestillte selv en Nokia n82 i går og håpper selfølgelig at den innfrir forventningen min:D kan skrive litt om hvordan den er etter at jeg har motatt den:D

Lenke til kommentar

Ja, det hadde vært kjempe fint! :)

Er det noen som vet hvilken av mobilene som får best lyd-kvalitet i videoene man filmer? Jeg lurer rimelig mye på akkurat det, siden jeg hadde kanskje tenkt å bruke det som hobby-kamera (som å filme seg selv som synger eller noe lignende).

Lenke til kommentar
Ja, det hadde vært kjempe fint! :)

Er det noen som vet hvilken av mobilene som får best lyd-kvalitet i videoene man filmer? Jeg lurer rimelig mye på akkurat det, siden jeg hadde kanskje tenkt å bruke det som hobby-kamera (som å filme seg selv som synger eller noe lignende).

LG Renoir er klart best på video, både bilde og lyd kvalitet.

Lenke til kommentar

Kalender på display? mener du skrivebordet eller hovedmenyen?

LG Renoir har såkalte widgets funksjoner. Det betyr at du kan dra og slippe forskjellige små funksjoner på skrivebordet, deriblant kalender.

Ganske sikker på at man kan legge til notater og gjøremål for de forskjellige datoene.

Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale N82. Telefonen har en rå kamera som har fullstendig erstattet min kompakt kamera på 4mp fra 2007. Video kvalitet er nokså grei.

Men utover kamera så har N82 mye å tilby. For det første så er mobilen VELDIG ROBUST. Den har ytre skall i hard plast som tåler å bli mistet i bakken gang på gang. 3.5mm pluggen er plassert perfekt, mobilen er god å holde i, har da lang batteri levetid (etter firmware 30) og ikke minst ligger på toppen når det gjelder 3D ytelse (særlig NGage spill).

Og i tillegg til alt dette så er det fullstendig smarttelefon med alle proff funksjoner.

Endret av AmiloD
Lenke til kommentar
Kalender på display? mener du skrivebordet eller hovedmenyen?

LG Renoir har såkalte widgets funksjoner. Det betyr at du kan dra og slippe forskjellige små funksjoner på skrivebordet, deriblant kalender.

Ganske sikker på at man kan legge til notater og gjøremål for de forskjellige datoene.

Tenker på når man har skrevet gjøremål i kalendern f.eks den 28 januar, så vil den meldingen vises i displayet når 28 januar er.

Lenke til kommentar

jeg har selv en LG renior, og kan svare på det manual fokus spm ditt... Du trenger ikke å trykke på skjermen for å fokusere, kan bruke knappen på siden av telefonen! ;)

Det stemmer nok også bra at n82 er raskere på musikk, for LG'n er ganske treig på å laste inn musikken, men jeg har en mp3 spiller så er samme for meg...

Men nå spørs det helt hva du prioriterer på mobilen da, renior har jo innebygd støtte for divx så du kan bare slenge over en .avi film fra pcn og se den på mobilen, er ikke perfekt bilde på alle men funker greit, men det er dog vanskeligere å skaffe tillgegsprogrammer og spill til renior i motsetning til for eks nokiaen som kjører S60 system som er meget populært.

Men når det gjelder kameraet så mener jeg at jeg leste en eller annen artikkel om at renior er bedre enn n82

Lenke til kommentar

Ser det som min plikt å lede deg til riktig telefon, dvs N82 :) Har hatt æren av å ha denne telefonen i over et år nå, og som tidligere nevnt er det så og si en perfekt telefon.

I tillegg til det AmiloD sier kan jeg føye til at telefonen har ekte blitz, støtter 32GB minnekort når det kommer ut, super3g, wifi og edge (dvs alltid kjappeste nettilkobling, uansett). Personlig synes jeg også tastene er veldig gode.

Alt dette pakket pent inn i en forholdsvis liten candybar :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...