Yankes Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Heisann, har et lite problem med funksjonen isset() her som ikke gjør meg helt klok if(isset($_POST['emne']) && isset($_POST['innlegg'])) { // legger til innlegg } else { print("Du må fylle ut både emne og innlegg"); } om jeg bare fyller inn en av delene så funker det alikevel.. men så fort jeg gjør sånn, så funker det som det skal if($_POST['emne'] && $_POST['innlegg']) Noen som vet hva grunnen er? isset() funker f.eks. på if(isset($_SESSION['brukernavn']) && isset($_SESSION['passord'])) { // skriv ut info } else { print("Du er ikke logget inn"); } any idea? Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 isset sjekker bare om variablen / keyen finnes, ikke om den er gyldig eller tom. Hvis du lar være å fylle inn et felt i formen vil det fremdeles bli sendt, som en tom streng (""). Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Ahaaa, at jeg ikke har tenkt på det, det sier seg egentlig selv! er mao. empty() og !empty som skal brukes på ting som sendes via $_POST da.. men anyways, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå